Avatar billede C-noergaard Nybegynder
11. september 2010 - 18:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nyhedsbrev Kode

Hej jeg har startet min egen hjemmeside og jeg vil meget gerne have en html kode der gør sådan folk kan tilmelde sig mit nyhedsbrev. Når de tilmelder sig skal der være 2 felter. Det ene felt skal være navn hvor de så skal skrive deres navn, det andet skal være email hvor de skriver deres email. Så trykker de tilmeld og så skal koden kunne sende de indtastede oplysninger til min email! Jeg håber i kan hjælpe eller kender koden!
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
11. september 2010 - 18:46 #1
Hvis du ikke har et serverside-scripting sprog du kan bruge til at sende emails, så kan det ikke lade sig gøre at sende en email.

Der skal være en server der kan sende emailen.

Følgende side påstår at du kan oprette en form hos dem, der kan gøre det:
http://www.emailmeform.com/

Bemærk jeg har ingen erfaring med dem. Men det ser jo ud til at kunne gøre det.

Alternativt kunne du vælge at bruge: mailto:emailadresse
Dette vil åbne deres standard mail-program og så bede dem om at sende emailen selv.

Hvis du har en server der kan bruger serverside-scripting, så skal du fortælle os hvilket sprog den kan klare for at vi kan uddybe med noget kode der kan det.

selve html-koden til en standard form:
<form>
Navn: <input type="text" name="navn" /><br />
Email: <input type="text" name="email" />
</form>
Avatar billede vejmand Juniormester
11. september 2010 - 19:03 #2
Jeg bruger omtalte http://www.emailmeform.com/

Det funker perfekt.  :-)
Avatar billede C-noergaard Nybegynder
11. september 2010 - 20:06 #3
Gider i oprette det som svar!
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
11. september 2010 - 20:33 #4
Svar
Avatar billede vejmand Juniormester
11. september 2010 - 20:49 #5
Jeg springer over.  :-)