Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 17:08 Der er 7 kommentarer

Hjælp til valg af Webhotel.

Hej Folkens.

Jeg er ved at ligge sidste hånd på min hjemmeside, som skal til at ligges online. Nu skal jeg have valgt et webhotel og her er jeg lidt på bar bund, da det er første kan jeg skal uploade et site.

Jeg har dog nogen enkle krav:

1) Mit Vbulletin forum skal kunne uploades på domænet
2) Der skal være tilhørende mail med til.
3) Da det udelukkende er et fritids projekt, skal det være noget forholdsvis billigt, men stadigvæk stabilt.

Kom gerne med fordele og ulemper ved de enkle udbydere.

Med venlig hilsen.
Jesper
Avatar billede Himbear Nybegynder
10. september 2010 - 17:15 #1
Jeg vil anbefale dig, at tage et kig på på truspilot.dk for, at læse andres erfaringer. Enkelte personer kan udelukkende have gode erfaringer med et bestemt webhotel, men der kan være andre som flygter fra det. Men dér kan du høre 10-15 personers mening.

Jeg tilbyder også hosting for de kunder jeg laver webdesign for og jeg har valgt at have to webhoteller et der er billigt uden god support og andet jeg kan tilbyde til de mere krævende hjemmesider.
Avatar billede danco Nybegynder
10. september 2010 - 17:40 #2
Tillad mig at foreslå dig gigahost.dk
Her har du fuld kontrol over alle relevante serverindstillinger i php.ini og MySQL kan du vælge at køre på INNODB eller MyISAM efter behov.
En smart lille detalje er at du kan registrere flere domæner på samme hosting således at hvis du har flere domæner så betaler du kun én hosting pris.

Hvis du kan nøjes med de 7,3 GB plads så kan det klart anbefales.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 17:51 #3
Understøtter det os VBulletin Forummet og er det nemt at uploade websiden hos Gigahost?
Avatar billede danco Nybegynder
10. september 2010 - 21:31 #4
Jeg kender ikke det specifikke forum system, men jeg har svært ved at se nogle faktorer der skulle umuliggøre det at implementere på deres servere.
Upload til Gigahost er ligesom upload til en hvilken som helst anden webhost, der bruges et FTP program til at overføre filerne.
Avatar billede asbury Praktikant
11. september 2010 - 10:58 #5
Jeg har brugt one.com i årevis til mine egne sider og til andres, de er billige og det fungere. Det er billligt og der er fritrafik og 3 G plads og meget fin webmail.
Avatar billede danco Nybegynder
11. september 2010 - 11:33 #6
One.com kan være fine nok,
men de yder ikke den service som Gigahost gør ved at man kan tilpasse sin egen opsætning af PHP versioner og indstillinger i php.ini.
Derudover har one.com udelukkende mulighed for MyISAM på database siden, det er den mest anvendte engine men i visse tilfælde og ved større databaser kan man drage nytte af at kunne oprette Fremmednøgler og så leve med den LIDT langsommere load tid.
Derudover er prisen hos gigahost for 7,3 gb serverplads kun ganske lidt højere end hos one.com og så synes jeg personligt at man ligeså godt kan give sig selv mulighederne for tilpasning selv hvis det ikke anses som relevant i nuet.

Jeg skal lige understrege at jeg ikke har nogen økonomisk vinding i at anbefale gigahost. Jeg forsøger blot at anskueliggøre aspekterne.
Avatar billede Mark H. Juniormester
05. december 2018 - 12:09 #7
Du kan få et rigtig godt overblik over billige webhoteller lige her: https://webhotelportalen.dk