Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
09. september 2010 - 21:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lav ny side med PHP kode

Hej eksperter,

Jeg er i gang med et adminstrations-system, hvor jeg gerne vil have, at der bliver lavet en side, og den side, skal så hente noget fra en database. Bemærk, at siden jeg laver er en include fil.

Det giver dog problemer, bl.a. den her:
Parse error: syntax error, unexpected '=', expecting T_STRING in STI on line 4

Her er kun et uddrag af koden (der bliver connected til databasen i den oprindelige fil, hvor denne include fil hentes til):

------

$put_in_file3 = "
<div class=\"h1\">$katName</div>
<?
$gameInfo = mysql_query(\"SELECT * FROM gp_games WHERE kategori='$katName'\");
while($data = mysql_fetch_array($gameInfo)) {
echo \"link\";
}
?>
";
$fileName = "../" .strtolower($katName) . ".inc";
$open_file3 = fopen($fileName, "w");
fwrite($open_file3, $put_in_file3);
fclose($open_file3);

------

Jeg har prøvet mange forskellige ting, men nu måtte jeg give op.
50 point for en løsning - hvis det er mere avanceret, kan vi gå op i 75-100.

Håber på en løsning,
CB
Avatar billede zips Juniormester
09. september 2010 - 22:06 #1
Der er en syntax fejl i denne linje
$gameInfo = mysql_query(\"SELECT * FROM gp_games WHERE kategori='$katName'\");

Fejlem opstår pga dine  \" som gør at dine () ikke virker
Avatar billede public2 Nybegynder
09. september 2010 - 22:08 #2
Linie 4, er det din $put_in_file3 = " ???
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
09. september 2010 - 22:12 #3
Vil tro det er $gameinfo. Men zips, hvad vil du så gøre? Den går jo ud af "string" og kommer med andre syntax fejl hvis de fjernes.
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
09. september 2010 - 22:18 #4
Jeg kan se, at problemet er, at variablerne forsvinder. Jeg har prøvet at sætte '' rundt om, uden noget positivt resultat. Nogen der kender løsningen til det?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. september 2010 - 22:35 #5
Jeg vil tro at du gør det alt for besværligt for dig selv. Man laver generelt ikke nye PHP-filer, men programmerer en PHP-side til at vise forskelligt alt efter hvad man vil.

Men dit konkrete problem:

$put_in_file3 = "
<div class=\"h1\">$katName</div>
<"."?
$gameInfo = mysql_query(\"SELECT * FROM gp_games WHERE kategori='$katName'\");
while($data = mysql_fetch_array($gameInfo)) {
echo \"link\";
}
?".">
";
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
10. september 2010 - 11:06 #6
Tak Erik, jeg vil lige prøve den, når jeg kommer hjem. Grunden er, at det er en side, hvor der laves en ny kategori, og dertil oprettes så en side, som henter links, billeder og info fra en database.
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
10. september 2010 - 11:40 #7
Det virker stadig ikke. Resultatet, som kommer i filen, er dette:

    <div class="h1">New</div>
    <?
    '' = mysql_query(SELECT * FROM gp_games WHERE kategori='New');
    while('' = mysql_fetch_array('')) {
    echo "link";
    }
    ?>
Avatar billede Christian_Bundgaard Nybegynder
20. september 2011 - 22:18 #8
Lukkes.