Avatar billede johncleese Nybegynder
07. september 2010 - 11:22 Der er 1 løsning

error level retunering i batch fil virker ikke.

Hej
jeg har lavet et batch fil der løber en tekst fil igennem og finder navne og for hver navn den finder kalder den et vbscript med et "argument" som tjekker noget og hvis det passer så afslutter den med en error kode eller afslutter den med en anden error kode , jeg kan se at vbscriptet virker da den gør det som det skal, altså går til WScript.Quit(1) hvis det er det ene eller WScript.Quit(3) hvis det er det andet,
men uanset hvad så viser batch scriptet errorcoden 3 selvom den har afsluttet vbscriptet med quit(1) hvordan kan det være?

her er vbscriptet og batch scriptet:

Dim objArgs, notesini, objTextFil, isfirst, strTemp,strNextLine, strtekst
Set objArgs = WScript.Arguments
notesini = objArgs(0)

Dim objNetwork,sharedDir, fso

Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network")
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objTextFil = FSO.OpenTextFile (notesini, 1)

isFirst = true
strtekst=""

Do Until objTextFil.AtEndOfStream
strTemp = objTextFil.Readline
strNextLine = strTemp
    If InStr(strnextline,"SharedDataDirectory=v:\shared851NotesData")Then
    sharedDir = "findes"
    End If
Loop

objTextFil.Close
if sharedDir = "findes" then
WScript.Quit(3)
else
end if

WScript.Quit(1)

FOR /F "tokens=1,2* delims=," %%G IN (C:\test\brugere.txt) DO (
"C:\scripts\rulFilUd-notesData\RetNotesIni.vbs" "C:\test\%%G\lotus\notes\data\notes.ini"
echo %errorlevel%
)
Avatar billede johncleese Nybegynder
24. juni 2011 - 13:40 #1
der var ingen svar lukker