Avatar billede steffansp Nybegynder
06. september 2010 - 22:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Benyt argument input

Hej,
Jeg kører et batch script der skal eksekveres således af et program:
Kør:
Program: C:\windows\system32\wscript.exe
arugmentter:
"C:\invisible.vbs" "D:\remove_files.bat" "%S"

Førstnævnte gør batfilen usynlig og sidstenævnte er et argument der skal bruges i bat filen.

Hvordan skal batch filen se ud så? Dette er hvordan den normalt ser ud hvis 1 argument bruges. Har prøvet at skifte til %2, men uden held.

rmdir %1 /S /Q

så %S skal være %1.

Følgende virker ikke, da argumenttet kommer fra første program.
rmdir %S /S /Q

Nogen der kan hjælpe med dette?
Avatar billede steffansp Nybegynder
07. september 2010 - 09:10 #1
Ok, jeg har fundet ud af at problemet ligger i at argumentet ikke gives til bat filen. Dette er muligt med:

set args = WScript.Arguments
num = args.Count

if num = 0 then
    WScript.Echo "Usage: [CScript | WScript] invis.vbs aScript.bat <some script arguments>"
    WScript.Quit 1
end if

sargs = ""
if num > 1 then
    sargs = " "
    for k = 1 to num - 1
        anArg = args.Item(k)
        sargs = sargs & anArg & " "
    next
end if

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

WshShell.Run """" & WScript.Arguments(0) & """" & sargs, 0, False

og dog virker "C:\Ny mappe" ikke, da den ikke kan lide mellemrum
Avatar billede steffansp Nybegynder
07. september 2010 - 09:16 #2
Tråden burde nok flyttet til visual basic istedet for andre nu
Avatar billede steffansp Nybegynder
08. september 2010 - 20:40 #3
løsningen var at smide """" & ind :) lukkes