Avatar billede bech1992 Nybegynder
06. september 2010 - 12:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Få vist filer fra en mappe

hello eksperter

Jeg er igang med at lave en hjemmeside i asp.net hvor brugeren har mulighed for at uploade filer, og jeg har fået fileuploader'en til at virke, den gemmer alle filer i en mappe der hedder "uploads"
og jeg har lavet en side der hedder "browse" hvor jeg godt kunne tænke mig at alle de filer der bliver uploaded bliver vist i form af en liste eller lign. Så man kan se alt hvad der bliver uploaded.. håber i forstår, og kan hjælpe mig:D
Avatar billede bech1992 Nybegynder
07. september 2010 - 18:16 #2
Kan desværre ikke få det til at fungere :-(

Min kode ser således ud:

    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {

    }
    protected void btnUpload_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        if (FileUpload1.HasFile)
        {
            //FileUpload1.SaveAs(MapPath("~/uploads/" + FileUpload1.FileName.Replace("-", " ")));

            string savePath = MapPath("~/uploads/") + FileUpload1.FileName;
            FileUpload1.SaveAs(savePath);
            Label1.Text = "Følgende fil er uploaded: " + FileUpload1.FileName;
        }
        else
        {
            Label1.Text = "Kunne ikke uploade filen";
        }

Jeg kender en del som laver deres eget musik, og det er så meningen at de skal kunne uploade deres musik på denne side, og når deres musiknummer er uploadet, vil det blive vist på en anden side ("browse.aspx") hvor det så skal være muligt for andre at downloade filen...
Er der nogen der har en idé til hvordan det skal gøres??

Håber I kan hjælpe
Avatar billede keysersoze Guru
07. september 2010 - 22:28 #3
Din kode ar kun noget med upload at gøre og ikke at vise indhold - så jeg vil hellere se den kode hvor du forsøger at liste indholdet af din mappe, ellers bliver det umuligt at fejlsøge.
Avatar billede bech1992 Nybegynder
08. september 2010 - 08:05 #4
jeg ved godt at det kun er upload koden, har ingen kode hvor jeg forsøger at liste tingene, da jeg ikke kunne få det til at fungere slettede jeg den igen, jeg tænkte bare at hvis I fik upload koden, ville det være nemmere :-)
Avatar billede bech1992 Nybegynder
08. september 2010 - 09:12 #5
Så fik jeg det til at virke :) bare en dum tastefejl :P
smid et svar og få point :)
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2010 - 09:16 #6
svar :)