Avatar billede mesmer Nybegynder
06. september 2010 - 12:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

windows stifinder er holdt op med at fungere i Vista

Jeg har checket tidligere svar, og jeg har ikke Nero installere.
Når jeg vil søge efter filer, andre drev mv. kommer ovenstående melding frem og computeren gendanner skrivebordet. Jeg kan lave almindeligt pc arbejde med internet mv., men det er ikke muligt at søge filer og andre drev på min computer .
PÅ forhånd tak for gode ideer , links mv.
06. september 2010 - 13:06 #1
Avatar billede Jensen DK Novice
06. september 2010 - 13:13 #2
Mon han / hun fatter,at der er en mængte uafsluttede spørgsmål som skal ordnes før der er mere hjælp?
06. september 2010 - 15:20 #3
Personen har sansynlig modtaget en eller flere 'rykker' E-mail her fra Eksperten... Såååå...
Avatar billede mesmer Nybegynder
06. september 2010 - 21:19 #4
ok ok, nu har jeg ryddet en del op . Tak iøvrigt for hjælpen , so far
Avatar billede mesmer Nybegynder
07. september 2010 - 23:50 #5
Stiller lige spm igen . Håber der er en der har en brugbar løsning:
windows stifinder er holdt op med at fungere i Vista
Jeg har checket tidligere svar, og jeg har ikke Nero installere.
Når jeg vil søge efter filer, andre drev mv. kommer ovenstående melding frem og computeren gendanner skrivebordet. Jeg kan lave almindeligt pc arbejde med internet mv., men det er ikke muligt at søge filer og andre drev på min computer .
PÅ forhånd tak for gode ideer , links mv.
Avatar billede Jensen DK Novice
08. september 2010 - 07:04 #6
Du kan prøve med en systemgendannelse til et tidspunkt før stifinder forsvandt, her er et link med vejledning.
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/9f6d755a-74bb-4a7d-a625-d762dd8e79e51030.mspx

Du kan prøve med en SFC /SCANNOW
Når det er til  Vista/WIN7
A. Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
B. Skriv: SFC.exe /Scannow > Enter
C. Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det, når den er færdig får du ikke nogen melling om at den har rettet noget.
D. Genstart computeren
Avatar billede mesmer Nybegynder
08. september 2010 - 17:35 #7
Jeg har desværre  ikke kunnet bruge systemgendannelse, da det har været slået fra , desværre.
Jeg har fulgt dit andet forslag og svaret var , at der ikke var nogle fejl. Genstartede , men problemet eksisterer stadig , øv.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. september 2010 - 07:01 #8
Fandt denne ved ikke om den kan bruges.
http://www.pcworld.dk/art/8436?page=3
Avatar billede Jensen DK Novice
09. september 2010 - 07:10 #9
Ellers er jeg bange for at du må geninstallere Vista.
Avatar billede mesmer Nybegynder
09. september 2010 - 14:54 #10
Ved oprydning på computeren inden evt. geninstallation fandt jeg ud af  at stifinder virker lokalt dvs at jeg kan se filer og mapper på masterdriver. Problemet med stifinder er når jeg søger på andre drev. Håber det giver ideer ?
Avatar billede mesmer Nybegynder
21. september 2010 - 09:48 #11
Nå, det tyder så på, at jeg må gå den tunge vej og geninstallere :-(. Inden jeg gør det, kunne jeg godt tænke mig at kunne overføre mapper med filer til et andet drev. Så er der en måde at gøre det på , nu hvor stifinder ikke kan hjælpe mig med arbejdet ?
Avatar billede Jensen DK Novice
21. september 2010 - 13:45 #12
Avatar billede mesmer Nybegynder
06. oktober 2010 - 14:38 #13
Kunne ikke rigtig bruge ovenstående forslag. Søgte derfor på Cnet efter en filefinder, som kunne erstatte windows stifinder . Det lykkedes!!! Nu bruger jeg winNc4.8, hvor jeg ville have brugt stifinder .:-) I tilgift kan dette program meget mere end stifinder . Hvordan er det lige , man giver sig selv point ? :-)