Avatar billede thums Praktikant
05. september 2010 - 20:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Baggrunds farve i table.

Jeg er ved at lave en css til en meget simpel side med det lader til at baggrundsfarven(fra området omkring tabellen) glider et stykke ind. Jeg håber at der er en der kan hjælpe mig med mit problem.

<html>
    <head>
    <style type="text/css">
        body {background-color: #FFFFCC;}
        table {border-color: #000000;border-style: solid;border-width: 2}
        table table {border-style: none;}
        tr {border-style: none;}
        td {color: #000000;background-color: #0071BC;border-style: none;}
    </style>
        <title>Number game</title>
    </head>
    <body>
        <br/><br/><br/><table width=500 align=center border=1><tr><td align=center>
                    Dit gæt 27 var rigtigt. Du klarede det på 3 gæt.<p/>

                    Highscoren tilhører Silas Jørgensen med 3 gæt.<p/>

                <table>
                    <tr>
                        <td>
                            <form method=post action=setup><input type=submit value='Start nyt spil'></form>
                        </td><td>
                            <form method=post action=logoff><input type=submit value='Log af navn'></form>
                        </td>
                    </tr>
                </table>
                </td>
            </tr>
        </table>
    </body>
</html>
Avatar billede danco Nybegynder
05. september 2010 - 21:02 #1
På den øverste tabel tilføjer du cellspacing="0"

Så koden kommer til at se sådan her ud:

<html>
    <head>
    <style type="text/css">
        body {background-color: #FFFFCC;}
        table {border-color: #000000;border-style: solid;border-width: 2}
        table table {border-style: none;}
        tr {border-style: none;}
        td {color: #000000;background-color: #0071BC;border-style: none;}
    </style>
        <title>Number game</title>
    </head>
    <body>
        <table width=500 align="center" cellspacing="0" border=1>
            <tr>
        <td align=center>
                    Dit gæt 27 var rigtigt. Du klarede det på 3 gæt.<p/>

                    Highscoren tilhører Silas Jørgensen med 3 gæt.<p/>

                <table>
                    <tr>
                        <td>
                            <form method=post action=setup><input type=submit value='Start nyt spil'></form>
                        </td><td>
                            <form method=post action=logoff><input type=submit value='Log af navn'></form>
                        </td>
                    </tr>
                </table>
                </td>
            </tr>
        </table>
    </body>
</html>
Avatar billede thums Praktikant
05. september 2010 - 21:07 #2
Sweet.. smid et svar så du kan få point :-)
Avatar billede danco Nybegynder
05. september 2010 - 21:16 #3
Det kommer her ;-)

Held og lykke med projektet.