Avatar billede okiu Nybegynder
05. september 2010 - 08:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skærm fryser nogle gange

Hej Eksperten.dk
Min lettere nye computer lukker nogle gange ned når jeg spiller spil på den. Skærmen fryser og jeg kan ikke foretage mig noget. Andre gange så fryser skærmen i små hak af gangen og det bliver ved sådan indtil jeg genstarter computeren.
Hvis jeg sidder og snakker på skype, så kan jeg stadig snakke videre med dem der er i samtalen
Tror selv det er noget med grafikkortet, men ved ikke helt.

Lige her for 20 min siden frøs skærmen og windows 7 genoprettede driveren.
Jeg kører forresten Windows 7, og formatering hjælper ikke.
Dette er hvad jeg kan få ud af logbogen i computeren:

- System

  - Provider

  [ Name]  Display

  - EventID 4101

  [ Qualifiers]  0

  Level 3

  Task 0

  Keywords 0x80000000000000

  - TimeCreated

  [ SystemTime]  2010-09-05T06:28:12.000000000Z

  EventRecordID 27257

  Channel System

  Computer Spuc-PC

  Security

- EventData

  nvlddmkm
.

Denne besked får jeg når skærmen fryser:
Beskrivelsen af hændelses-id'et 14 fra kilden nvlddmkm blev ikke fundet. Enten er den komponent, der fremkalder denne hændelse, ikke installeret på den lokale computer, eller også er installationen beskadiget. Du kan installere eller reparere komponenten på den lokale computer.

Hvis hændelsen stammer fra en anden computer, skulle visningsoplysningerne være gemt samme med hændelsen.

Hændelsen indeholdt følgende oplysninger:

\Device\Video5
CMDre 00000000 00000000 00000000 00000001 00000001
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2010 - 09:06 #1
"Ny computer" = "Forsikring" = "Fixed".
Avatar billede haverslev Novice
05. september 2010 - 09:16 #2
Opdatere din Grafikkort driver, enten via den producents hjemmeside eller via Nvida

http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2010 - 09:27 #3
lav en test af dit graffikkort med dette program

http://www.passmark.com/products/bit.htm

hvis du ikke har en cd i drev melder den fejl på det men det betyder ikke noget
du kan slå det til og fra du vil teste

måske er du heldig at den sladrer

oftest når en pc fryser er det et varme problem men det kan udmærket være mange andre ting så start et sted og gå metodisk frem

hent siw freeware version og se under sensors efter et stykke tid hvor du har presset din pc

http://www.gtopala.com/siw-download.html

m.v.h
Avatar billede okiu Nybegynder
05. september 2010 - 16:03 #4
Zeska, selvsamlet så problemet er at finde den del det er galt med.

treatmenice, så er der resultater:
http://www.myupload.dk/handleupload/e477cf14fd12e28c6bf1e1bbf6404c321283695783

haverslev, det prøver jeg da lige :)
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2010 - 16:27 #5
jeg kan ikke se hvad det er du har sendt

det skal jo være et jpeg billede og det er der ikke i linken
Avatar billede okiu Nybegynder
05. september 2010 - 16:42 #6
treatmenice så er de i .jpeg form:
http://www.myupload.dk/handleupload/99d4a248625401edc73b3e2c0fd6ceba1283698101
(klik på den lille lup ud for hvert billede, for at se dem..)
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2010 - 17:09 #7
jeg syntes dine temps er lidt høje i f.eks

tempearatures
jeg sender mine med så du kan sammenligne

http://www.gratisupload.dk/download/48799/
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2010 - 17:10 #8
Held og lykke. prøv eventuelt at låne et andet grafik kort og test med det.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2010 - 17:12 #9
denne her er lettere at bruge

http://www.gratisupload.dk/

skriv koden ind og find dit billede og upload
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2010 - 19:05 #10
der er også stor varme under  intel core i7 800

de ligger ret højt i den sidste under ligesom max

hvad med kølepasta er der nok eller sidder det rigtigt på cpu ellers kunne jeg godt mistænke at det er kølingen af cpu den er gal med

jeg har denne vandkøler i min pc der koster ca. 700 kr.

http://www.tweak.dk/review/NorthQ_NQ-3580_Siberian_Tiger_Water_Cooler/726/1/1

men det der står med  nvlddmkm
til sidst i dit spørgsmål ligner et graffikkort driver problem
Avatar billede haverslev Novice
05. september 2010 - 19:50 #11
De temp er ikke alarmerende, men hvad blev der af opdatering af Nvidia grafik driveren ??

Og ja  nvlddmkm er vedr, grafik driveren - netop derfor at mit indlæg henvender sig til det :-)
Avatar billede okiu Nybegynder
05. september 2010 - 20:33 #12
haverslev, jeg tror at dit forslag var det bedste :) Den er ihvertfald ikke gået ned endnu. Hvis den bliver ved, skal jeg nok skrive. Du må ligge et svar og få dine 60 point :)
Avatar billede haverslev Novice
06. september 2010 - 09:38 #13
Svar :-)