Avatar billede sevinding Juniormester
04. september 2010 - 16:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Omregning til dage timer minutter og sekunder

Hejsa.
Jeg har dett lille stump script der lægger en masser tider sammen.
SELECT SEC_TO_TIME(SUM(TIME_TO_SEC(tid))) AS tid_sum
Det bliver så vist i timer, minutter og sekunder.
Er der en måde man kan ændre det, så det viser dage, timer minutter og sekunder.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. september 2010 - 17:25 #1
Droppe SEC_TO_TIME og lade PHP formatere det som du vil have det?
Avatar billede sevinding Juniormester
04. september 2010 - 19:15 #2
Sorry, der er jeg ikke med. Jeg er ikke nogen ørn til PHP, så jeg benytter det jeg kan tuske mig til.
Har du et eksempel jeg kan arbejde ud fra?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. september 2010 - 22:30 #3
<?php
function fmtsec($t) {
    return sprintf('%d %d:%02d:%02d', (int)($t / 86400), (int)(($t%86400) / 3600), (int)(($t%3600) / 60), $t%60);
}

$t = 123456;
echo fmtsec($t);
?>
Avatar billede sevinding Juniormester
05. september 2010 - 09:08 #4
Hej arne_v.
Det overstiger mine evner. Kan man ikke bare ændre mit andet script til at tælle dage også?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. september 2010 - 22:20 #5
Du dropper bare SEC_TO_TIME  og kalde fmtsec funktionen der hvor du udskriver værdien.
Avatar billede sevinding Juniormester
06. september 2010 - 14:36 #6
Hej arne_v
Du skal ha mange tak for hjælpen, men jeg må nok indse at jeg ikke rigtig kan få det lagt ind i min eksisterende kode.
Jeg skal ha ændret det på udtræk fra en hel kolonne af tider.
Er du nysgerrig kan du se hvad jeg mener her
http://www.tourfacts.dk/tid_ialt.php
Det udtræk fra joinede tabeller
Smider du et svar får du pointene for dit besvær.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2010 - 04:23 #7
Hvis du kalder den funktion inden i din while løkke, så tager den også en hel kolonne.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2010 - 04:23 #8
og svar