Avatar billede mbl Novice
04. september 2010 - 16:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Rapport med en månedskalender

Jeg har en formular hvor jeg kan vælge en måned og derefter skal jeg lave en rapport hvor jeg har Navne nedad i venstre side og datoer foroven.

Navnene hentes via en Queries.

Måned/Datoer ved jeg ikke hvordan jeg får over i rapporten.

Det skal bruge til at kunne afkrydes den enkelte person om de har været til træning den pågældende dag i denne valgte måned.
Avatar billede mugs Novice
04. september 2010 - 18:47 #1
"Måned/Datoer ved jeg ikke hvordan jeg får over i rapporten"
Hvis disse data er i din forespørgsel, ligger felterne i feltliste i rapporten, og du kan så trække dem ned i rapporten.

Nasvne nedad og dato foroven lugter lidt af en krydstabuleringsforespørgsel. Der er en udmærket guide til dette.

"Det skal bruge til at kunne afkrydes den enkelte person om de har været til træning den pågældende dag i denne valgte måned"
Kan du ikke i en rapport og heller ikke i e krydstabelering.
Avatar billede mbl Novice
04. september 2010 - 18:55 #2
Jeg har kun navne i database. Måned en en jeg vælger.

Men er det muligt at finde ud af hvor mange dage der er i måned? evt med et loop??

Nej det skal jeg heller ikke. Det er kun til at jeg kan skrive rapporten ud på papir.
Avatar billede mugs Novice
04. september 2010 - 19:25 #3
"Men er det muligt at finde ud af hvor mange dage der er i måned? evt med et loop"
Ja - du kan bruge funktionen DateDiff med forskellen mellem:

FirstOfMonth = DateSerial(Year(Din dato), Month(din dato), 1)

og

LastOfMonth = DateSerial(Year(Din dato), Month(Din dato) + 1, 1) - 1
Avatar billede mbl Novice
04. september 2010 - 20:05 #4
takker for hjælpen.

Nu ved jeg hvor mange dage der er i den valgte måned.

Ligger du et svar.

Ved du tilfældigvis om man kan lave array med tekstbokse som man kan i VB6
Avatar billede mugs Novice
04. september 2010 - 20:47 #5
Hvad mener du med et array?
Avatar billede mbl Novice
04. september 2010 - 20:55 #6
Det er når du laver en tekstboks og du tager en kopi så spørger den om den skal lave tekstboksen ligesom et array de for samme navn men med et løbe nummer Eks "tekstboks1(0)" osv "(1) ......

Det gør det nemt at lægge data ned i tekstboksene da man kan lave et loop på tekstboks navnet.
Avatar billede mbl Novice
04. september 2010 - 22:53 #7
Fandt en løsning

for i=1 to 10
  me.controls("textbox" & i).left = me.controls("textboxValue" & i)
next i