Avatar billede allenb Nybegynder
24. juli 2001 - 13:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Egen function opdatere ikke.......?????

funktion der tager en dato som parametre opdatere ikke
når man ændre den dato den skal konvertere.
Datoen konverteres fordi den skal bruge i en tekst-streng. Hvis man bare sætter tekst-strengen = \"tekst\" & reference til cell - returneres det tal som repræsentere datoen.....Derfor skal den konverteres til string.

Function Date2txt(sDato As Date) As String

    Date2txt = CStr(sDato)

End Function

Avatar billede allenb Nybegynder
24. juli 2001 - 13:06 #1
Hvis man trykker F2 på cellen opdateres den med den rigtige værdi, ellers returnerer den #VÆRDI
Avatar billede allenb Nybegynder
24. juli 2001 - 13:07 #2
Formelen i cellen ser ud som følger:

=\"Saldo pr.\" & Date2txt(Primo)

Hvor Primo er et navn på en celle.....
Avatar billede johs_j Novice
24. juli 2001 - 15:41 #3
Jeg har lige taget en kopi og lagt ind i Excel2000, og der virker det som det skal.

Det er dog sådan at hvis du har ændret i functionen, skal du trykke F2 + Enter på den celle som den indsat i for at den opdaterer.
24. juli 2001 - 20:47 #4
Prøv at tilføje en enkelt linie:

Function Date2txt(sDato As Date) As String

    Application.Volatile

    Date2txt = CStr(sDato)

End Function

Avatar billede allenb Nybegynder
25. juli 2001 - 08:28 #5
Problemet er at den ikke opdaterer automatisk,
hvis jeg ændre datoen i cellen der har navnet
primo!!!! - når man gør dette returneres værdien
#VÆRDI - hvilket ikke er så hensigtsmæssigt...
Vil gerne undgå at der skla trykkes F2 på alle celler der indeholder formlen.

->Flemming har prøvet Volatile - det får den heller ikke til at opdatere!?!?!?
Avatar billede johs_j Novice
25. juli 2001 - 09:37 #6
=\"Saldo pr.\" & Date2txt(Primo)

Der findes allerede en funktion i Excel som du kan bruge:

=\"Saldo pr. \" & TEKST(Primo;\"dd-mm-åå\")

den gør det samme som din egen function.
Avatar billede allenb Nybegynder
25. juli 2001 - 11:20 #7
->johs j - tak for hjælpen det var lige hvad jeg havde brug for - du får dine point - men det kunne være interessant at vide hvorfor den \"hjemmelavede\" function ikke opdaterer automatisk...
Avatar billede johs_j Novice
25. juli 2001 - 16:03 #8
>allanb
Jeg kan ikke forstå hvorfor den ikke virker hos dig, for den virker godtnok hos mig.
Check under Indstillinger / Beregning at den står til Automatisk.

Du kan også sende dit regneark til mig så kan jeg prøve at se på den.

mailto:johs_j@e-box.dk
skriv hvilken ver. excel du anvender.