Avatar billede sonny-j Nybegynder
01. september 2010 - 18:48 Der er 3 kommentarer

iphone os4 mail synkronisering med SBS2003

På det nyere OS fra apple med exchange klient får jeg ikke forbindelse til exchange serveren (sbs2003) . Men anvendes der en standard mail opsætning på iphone og konfiguration af en imap mod exchange public ip - så fungerer mail delen fint .

Nogen logisk forklaring på dette ? måske noget i exchange active sync ?
Avatar billede triaxtc Nybegynder
02. september 2010 - 10:09 #1
Iphone3 har en meget ringe understøttelse af Exchange. Jeg har sat en del af dem op mod Exchange, men ingen af 4'eren.
Fælles for dem er, at selvom du har indtastet de rigtige oplysninger melder de fejl ved første forsøg på kontakt med serveren.
Men ved næste synkronisering går de igennem.
Dette problem har jeg ikke ved andre telefonmærker og der har vi alle platforme minus RIM.
Avatar billede triaxtc Nybegynder
02. september 2010 - 10:10 #2
Øhh, husk eventuelt at fjerne SSL sikker forbindelse, den ligger lidt gemt af vejen.
Avatar billede sonny-j Nybegynder
16. september 2010 - 18:54 #3
Tak for input begge to !

Mht SSL så er der helt styr på den del

Mht understøttelse så har jeg sat masser af iphones op imod vores egen Exchange server. Blevet nemmere med tiden men jeg har haft det kørende siden 1. gen af iphones

Mit problem er på en anden server jeg servicerer - denne er en sbs2003 med en zywall5 foran - og her har jeg problemet