Avatar billede Slettet bruger
28. august 2010 - 20:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål om CKeditor

Hej

Jeg sidder og er ved at prøve at få CKeditor til at virke efter min hensigt. Prøv at se her: http://sancti.dk/sancti/leksikon/wysiwyg.asp

Som du kan se så er alle funktionerne på der. Hvor er det at jeg går ind og fortæller den hvilke funktioner der skal være? Det er asp-indgangsvinklen jeg bruger... Så kildekoden i filen er denne her:
<!-- #include virtual="/ckeditor/ckeditor.asp" -->
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<link href="/ckeditor/_samples/sample.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>
<body>
<form action="sample_posteddata.asp" method="post">
<textarea cols="80" id="editor1" name="editor1" rows="10"></textarea>
<input type="submit" value="Submit"/>
</form>
<%
dim editor
set editor = New CKEditor
editor.basePath = "/ckeditor/"
editor.replaceInstance "editor1"
set editor=nothing
%>
</body>
</html>

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor det er man konfigurer den. Og jeg kan heller ikke finde ud af hvordan det er man gør sådan at man ikke kan ændre størrelsen på editoren, og at jeg kan definere den, og gøre den statisk.

Håber virkelig på at jeg kan få lidt hjælp her...

\Dan
Avatar billede keysersoze Guru
29. august 2010 - 00:17 #1
Der findes flere måder at gøre det på, hvis du ikke allerede har været forbi så tag et kig på http://docs.cksource.com/CKEditor_3.x/Developers_Guide - specielt under Setting Configurations og Toolbar.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2010 - 11:44 #2
hej keysersoze

mange tak for tippet! Det var også de sider jeg brugte...

Og i øvrigt så har jeg løst opgaven/problemet nu... Bare på den lidt mere hårde måde, om man vil.

Hvis du gerne vil have point, så smid et svar, ellers så lukker jeg bare tråden inden ret længe...

\Dan
Avatar billede keysersoze Guru
29. august 2010 - 13:27 #3
Jeg vil kun have point hvis jeg har været til hjælp - ellers beholder du dem.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2010 - 14:10 #4
tjae.. Lad os bare sige at du var til hjælp... ;-)

Jeg mangler jo ikke ligefrem point...
Så tak for hjælpen

\Dan