Avatar billede Kaffekoppen Nybegynder
28. august 2010 - 15:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Omdøbe en fil

Hej eksperter.

Jeg er ved at lave et lille program, der skal kunne omdøbe en fil, alt efter hvad brugeren nu kalder det. Hvordan får jeg lige kringlet den? Indtil videre har jeg følgende:

String filNavn;
            Console.WriteLine("Indtast filnavn: ");
            filNavn = Console.ReadLine();
            System.IO.File.Move(@"  oprindeligt_sti&navn ", @"ny_sti&{0}.txt",filNavn);

Den nederste virker så ikke, det var mere for at vise, hvad det er jeg vil have.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. august 2010 - 16:25 #1
prøv:

System.IO.File.Move(@"oprindeligt_sti&navn ", @"ny_sti" + filNavn + ".txt");
Avatar billede Kaffekoppen Nybegynder
28. august 2010 - 16:58 #2
Det virker sørme, mange tak.
Ved du så også hvordan jeg får programmet til at vente på at fx en batchfil er færdig, før den kører den næste linje?
Fx:

Process.Start("D:\\test.bat");
            System.IO.File.Move(@"D:\\eks.txt", @"D:\\" + filNavn + ".txt");

Den sidste linje skal så først køre, når test.bat er kørt færdigt.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. august 2010 - 17:37 #3
Process.Start("D:\\test.bat").WaitForExit();
System.IO.File.Move(@"D:\\eks.txt", @"D:\\" + filNavn + ".txt");
Avatar billede arne_v Ekspert
28. august 2010 - 17:38 #4
og et svar