Avatar billede visto Professor
28. august 2010 - 11:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Findes der program der kan rette given HTML-kode på alle sider på en gang?

Findes der et gratis program, der kan rette en given HTML-kode på alle sider i alle mapper på et websted på en gang? Lad os fx sige at
<a target="_blank" href="http://www.xxxxx.dk/">Hjemmeside titel</a>
skal rettes til
Hjemmeside titel (siden findes ikke mere)
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2010 - 11:50 #1
De fleste større udviklingsværktøjer har denne funktion - har selv mest kendskab til HomeSite og Visual Studio som kan.
28. august 2010 - 12:44 #2
http://www.textpad.com/download/index.html -

Indlæs ALLE HTML filerne som indeholder den givne linie; du ka' evt. gennemfør en standard Windows Søg efter *.HTM* filer der indeholder nævnt
<a target="_blank" href="http://www.xxxxx.dk/">Hjemmeside titel</a>
Når Windows har listet de fundne filen; makér dem alle [CTRL A); højreMusseTast; Rediger med TextPad; find og makér præcist den linie som skal rettes; [F8] (Replace); Ret til det der nu ønskes; Makér [x] All documents; Replace All. ...
Så render den alle indlæste filer igennem og retter ...

Gem dem alle ...
Avatar billede visto Professor
29. august 2010 - 10:54 #3
Tak for jeres bud.

>keyzersoze: Jeg har ingen af de programmer du nævner. Og mit forældede Frontpage har ikke faciliteten. (Jeg skifter givetvis program i forbindelse med sandsynligt forestående renovering, men det er sker ikke lige nu.)

>karise_larry:
En søgning med Windows gav intet resultat. Om det skyldes at mine filer er .htm filer og ikke .html, eller om det skyldes at koden
<a target="_blank" href="http://www.xxxxx.dk/">Hjemmeside titel</a>
er brudt på denne måde
<a target="_blank" href="http://www.xxxxx.dk/">
Hjemmeside titel</a>
ved jeg ikke.
29. august 2010 - 11:16 #4
Hvilket EFTERNAVN har de omtalte filer PRÆCIST ?
*.HTM* ?

Og så søg efter DET...

Du kan jo bare søge på noget af teksten...
Avatar billede keysersoze Guru
29. august 2010 - 11:19 #5
Visual Studio findes i en gratis express-version - textpad ser også gratis ud.

Ellers, alt afhængig af hvad du ellers har af indhold, er windows-løsningen formentlig stadig gangbar hvis du bare deler det over i 2 søgninger. Endelig kunne det være du kendte en med et af de nævnte programmer du kunne sende filerne til og få klaret opgaven hos.
Avatar billede visto Professor
29. august 2010 - 14:08 #6
Ang. efternavn: .htm
Denne filtype kan man ikke vælge at søge efter, kun .html (da valget foregår via en liste).
Men det er tilsyneladende også ligemeget, for hvis jeg søger uden at vælge filtype, hvorved der søges blandt alle filtyper, kan den ikke finde html-kode. Den kan kun finde tekst, som fremgår af websiden vist i browser, altså fx: Den finder ikke
<a target="_blank" href="http://www.xxxxx.dk/">Hjemmeside titel</a>
men kan godt finde
Hjemmeside titel
Og det er ikke godt nok.
Textpad er så vidt jeg kunne se, da jeg downloade, i øvrigt ikke gratis.

Jeg husker godt, nu hvor jeg bliver gjort opmærksom på det, at Visual Studio har en replace funktion. Men efter at have "leget" lidt med det fravalgte jeg det, og det er jo et kæmpeprogram, når det blot er denne replacefunktion jeg har brug for, altså at skyde gråspurve med kanoner. Men får jeg ikke "bedre" svar, skal du nok få point, keysersoze.

Jeg har et ældgammelt lille program, der hedder search and replace 98, som kan det jeg søger, men kun for en mappe ad gangen. Der må da findes et lille program der på relativt enkel og elegant vis kan for alle mapper?
Avatar billede visto Professor
29. august 2010 - 15:27 #7
Search and Replace 6.4 kan klare replace i alle mapper på en gang - men er ikke gratis.
29. august 2010 - 15:55 #8
Nævnte TEXTPAD kan altså også det; du skal bare gøre det rigtigt *S* ...
Der er jo tale om ganske alm. TEKST filer...
Avatar billede visto Professor
29. august 2010 - 16:59 #9
Først lige ang. Visual Studio, som jeg lige kiggede på igen (loadede gammelt image, har normalt ikke programmet tilgængeligt):
Det ser alligevel ikke ud til kan klare at erstatte mere end en linje af gangen, så hvis koden er brudt i to, så skal man gøre det i flere omgange. Det er for tyndt (når referencerammen er hvordan Search and Replace kan håndtere den slags helt uproblematisk). Jeg bruger Visual Studio's Quick Replace, kan ikke finde noget mere avanceret.

Mht. Textpad, så er den første betingelse jo at jeg vha. Windows kan lokalisere de filer, der indeholder den kode der skal ændres, og det er som beskrevet ikke lykkedes mig, så det standser processen for mig. Endelig hvis jeg, som jeg åbenbart skal med Textpad, skal ud i noget betalings-halløj, så er Search og Replace 6.4 da meget smartere.
29. august 2010 - 17:32 #10
Jeg har lige hentet/instaleret TEXTPAD på en "dum" XP; der er ikke noget betalnings ell. lign. ...

Åbn én af de filer hvor omtalte linie er; maker linien og copy den til 'huskeren'...
Med ganske alm. dum Windows "Søg" så kig HELE PC's HARDDISK igennem - i praksis selvfølge kun den mappe og nedefter hvor omtalte filer findes - for at finde filer der indeholder omtalte linie - eller en stump af linien...

Så burde der dukke en lang (?) liste op over *.HTM* filer op ...

Eller i det mindste lige den ene fil du havde åbent for et par linier siden *S* ...

"http://www.xxxxx.dk/">Hjemmeside
Avatar billede visto Professor
29. august 2010 - 18:03 #11
Det er også præcis sådan jeg har gjort. Men som nævnt fínder Windsows søgeren intet hvis jeg anfører html-kode.
Jeg søger efter Alle filer og mapper, søger på det drev hvor det ligger, og den stump kode, som jeg vil søge efter svarende til den linje-ubrudte kode
<a target="_blank" href="http://www.xxxxx.dk/">
indsætter jeg i Søg's felt "Et ord eller en sætning i filen". Anderledes kan det vel ikke være.

Mht. TextPad så åbner det med beskeden "Thank you for talking time to evaluate...". Ved efterfølgende registrering skal ifølge programmets menupunkt "Ordering information" betales. Men igen, det er jo lige meget, hvis jeg ikke kan finde filerne.
Avatar billede visto Professor
31. august 2010 - 08:31 #12
Til en aktuel mindre opgave, hvor jeg kan klare mig med at rette i 4-5 mapper vil jeg benytte mit gamle Search and Replace 98, som kan rette i en mappe ad gangen.
Når jeg formentlig snart skal til at renovere min hjemmeside, hvor rettearbejdet givetvis bliver mere omfattende, og hvor der er rigtig mange mapper, køber jeg nok Search and Replace 6.4: http://www.funduc.com/search_replace.htm

Tak for inputs.

Lukker hermed.