Avatar billede Jingz Nybegynder
27. august 2010 - 21:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Foreach i et array

Hej allesammen.

Jeg har et problem med et array.

Jeg har dette array:
$routes = array(

          array('url' => '/^nosite$/', 'controller' => 'forside', 'view' => 'nosite'),

          array('url' => '/^(forside)?\/?$/', 'controller' => 'forside', 'view' => 'default')
          );

Den styrer bare mine sider i regular expressions.. MEN.
Jeg kunne godt tænke mig at have en foreach inde i det første array til dynamisk at oprette de inderste arrays ud fra en database.
Jeg har efterhånden stirret mig blind på det.. Kan nogen hjælpe ?
Avatar billede majbom Novice
27. august 2010 - 21:48 #1
$routes = array();
foreach($from_db as $row){
  $routes[] = array('url'=>$row['url'], 'controller'=>$row['controller'], 'view'=>$row['view']);
}

?
Avatar billede majbom Novice
10. november 2010 - 14:15 #2
kunne det bruges?
Avatar billede Jingz Nybegynder
18. november 2010 - 20:57 #3
Hej Splazz..

Undskyld denne meget meget sene tilbagemelding. Jeg lavede en anden løsning tidlige, men faktisk tror jeg at dit svar vil blive nyttigt på et andet tidspunkt, så jeg vil gerne give dig dobbelt point for denne, da jeg ikke har skrevet tilbage i så lang tid. Læg et svar.
Avatar billede majbom Novice
22. november 2010 - 10:07 #4
kommer her - jeg tror ikke du kan forøge points her på det nye experten :)
Avatar billede majbom Novice
22. november 2010 - 13:51 #5
tfp :)