Avatar billede ukendtnu Nybegynder
26. august 2010 - 16:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

BIOS flash crash

Nu copy paster jeg lige det jeg har sendt til ASUS forum.. i håb om at nogle eksperter herinde kan hjælpe mig!?

så i kan godt svare på DK

[Problem Description]
I looked in my BIOS and it only showed 4 gb of RAM but there 8 total installed in my
system...

Then I tried to flash the bios... but it was faulty in the process, and now I only have a
black screen when I boot.

Is there somehow I can reset my bios or install a new??? or is this motherboard
scrap?

[Reply]
Dear Mathias.

Try booting with the motherboard CD inserted into the computer and possibly it will restore the default BIOS for the computer.

You can also try booting with a USB memory formated as FAT with the latest BIOS on it.

Best Regards
ASUS TSD SUPPORT

[Status]
the above reply from ASUS didn't work...
because when I boot there is black screen all the time, the boot sequence doesn't start at all...

can anyone help...?
Avatar billede theman1234 Nybegynder
26. august 2010 - 17:10 #1
måske kan dette hjælpe: http://www.youtube.com/watch?v=l6GRhsvP-og&feature=fvst

Ellers bliver du nød til at skifte bios chippen, måske få nogen it butikker til det
Avatar billede ukendtnu Nybegynder
26. august 2010 - 18:37 #2
hmm

jeg fik nok ikke sagt at det en stationær med Asus p5n32-e sli plus bundkort

---description fra video----
I recently had the Black Screen Of Death so I tried to Flash the BIOS and it worked again!

Download the BIOS from: http://www.acerpanam.com/synapse/data...

1: Extract the .ZIP
2: Rename the Bios name from 3309.fd to zg5ia32.fd
3: Copy zg5ia32.fd and Flashit.exe to USB flash drive.
4:
A: Make sure the power cable is in!
B: The laptop is turned OFF!
C: Plug the USB stick in!

Press and HOLD down
the FN and ESC key
TOGETHER

Then press the power
button, Whilst holding
the buttons!

Release the power button
and continue holding
FN and ESC for about 5
seconds.

Release the buttons
and the power light
will start to blink.

Let the laptop run and
DO NOT press anything
This can take upto 7 mins

When it's done the laptop
will restart.

It should now work :D

This is for the Acer Aspire One netbook laptop.
----

går ud fra jeg så skal bruge bios som passer til mit bundkort, samt awdflash istedet for zg5ia32.fd and Flashit.exe som han bruger i videoen...

derudover har jeg jo heller ikke en fn tast.. kan jeg mon bare bruge Esc tasten alene?

og iøvrigt det med at købe en chip har jeg godt tænkt over... men hvis man nu kunne undgå det ville det jo være fedest
Avatar billede ggxdg Nybegynder
26. august 2010 - 18:42 #3
Avatar billede theman1234 Nybegynder
26. august 2010 - 18:50 #4
ja men tænkte på om du ikke bare kunne bruge asus bios istedet. det ser jo rimelig sort ud for din computer
Avatar billede ukendtnu Nybegynder
27. august 2010 - 00:37 #5
det ser lidt ud til jeg må købe en ny chip...

power knappen begynder ikke og blinke. så der sker ikke rigtigt noget.. :(
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2010 - 08:08 #6
du har haft batteriet ude i et par minutter på bundkortet
eller prøvet at  flytte jumpere frem og tilbage uden strøm på

m.v.h
Avatar billede ukendtnu Nybegynder
27. august 2010 - 08:49 #7
jeps har prøvet med batteri ude og ingen strøm(1 hel dag for at være sikker)

flytte jumpere, men intet hjalp..

har fundet den her...
http://cgi.ebay.co.uk/Asus-P5N32-E-SLI-BIOS-Chip-Replacement-/270622406802

tror det er sidste løsning og 90 kr er jo ikke den store investering...
ville dog gerne købe i dk... nogle som kender nogle butikker som sælger bios chips? eller har erfaring?
Avatar billede theman1234 Nybegynder
27. august 2010 - 12:29 #8
ok held og lykke