Avatar billede millerbean Praktikant
24. august 2010 - 12:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Preload af billede på ASP.NET side

Hej

Har en webside, hvor der bliver loadet et billede ind. Problemet er  at billedet loader lidt af gangen og ser derfor ud som om siden hakker.

Er det en måde at loade billedet ind på siden inden den bliver vist for brugeren?
Avatar billede kalp Novice
24. august 2010 - 12:36 #1
Du kan evt. gøre det javascript..
http://elouai.com/javascript-preload-images.php

eller css: display:none
Avatar billede millerbean Praktikant
24. august 2010 - 14:41 #2
Jeg har en contentpage med følgende

<div style="height:400px; width:600px; margin-left:220px; margin-top:10px;>
    <asp:Image ID="Image1" runat="server" Height="448px" Width="538px" ImageUrl="~/Images/InfoMaegler.bmp" />
</div>

Hvordan bruges jeg css som løsning til dette?
Hvis jeg skriver display:none viser den ikke billedet.

Troede man kunne lave noget i codebehindfilen?
Avatar billede Syska Mester
24. august 2010 - 15:02 #3
Server side vs Client side ... så codebehind kan du ikke bruge til meget, da det er client side du vil rode med.

Uden at have prøvet noget af det:
http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=html+prefetch+pictures&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=1fcf5f79f9298556

Så vil jeg søge efter noget i den retning. Eventuelt husk at sætte height/width på dine billeder, så det ikke hopper efter de bliver hentet.

mvh
Avatar billede millerbean Praktikant
24. august 2010 - 15:05 #4
Brugte javascripten som kalp foreslog, selvom jeg ikke er den store haj i det.

Sender du svar, kalp.

Det virkede nemlig :-)
Avatar billede kalp Novice
24. august 2010 - 16:10 #5
Du får et svar:)