Avatar billede bivins Nybegynder
23. august 2010 - 15:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

win 7 forsvandt i dual boot

Hej eksperter.
Jeg har kørt med dual boot et stykke tid. 2 HD, xp på den ene og win7 på den anden. Jeg fik el problem med xp'en og valgte at geninstallere den. Efter det booter den altid op på xp, den kommer ikke med vinduet hvor man kan vælge. Jeg prøvede at fjerne kablerne til xp'en men så booter den overhoved ikke, kommer med "ntldr mangler".  Når jeg booter på xp'en kan jeg selvfølgelig se hele win7 installationen i stifinder. Jeg har prøvet at boote med en systemsraperations disk, som jeg lavede fra min bærbar. Den starter godt nok op, men kan ikke udfører rep. sikkert fordi min bærbar kører 64 bit og den stationære kører 32 bit. Nogle gode ideer?
Avatar billede old_dane Nybegynder
23. august 2010 - 16:13 #1
install xp først derefter win 7 så får du dual boot mvh
Avatar billede theman1234 Nybegynder
23. august 2010 - 17:30 #2
tryk f8 eller sådan noget når den starter. så kommer du til menuen hvor du kan vælge fejlsikret tilstand, det skal du ikke vælge men ellers er der også noget der hedder et eller andet med vælge styresystem
Avatar billede bivins Nybegynder
23. august 2010 - 18:04 #3
Jeg har fundet løsningen. Jeg hentede på nettet en repair disc der passede til min version af windows 7, kørte den nogle gange, derefter kunne den boote i windows 7. Bagefter gik i bios satte hardisken med xp som boote disk. Det gamle vindue med valg af styresystem kom frem igen. Jeg kunne heller ikke forstå at det skulle være nødvendigt at geninstallere windows 7.