Avatar billede jens_elling Nybegynder
24. juli 2001 - 08:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Popup windue

Jeg skal have lavet er popup windue hvor jeg henter stien til linket fra en DB. Alle mine sider er opbygget i ASP..

her er der lidt kode jeg har prøvet med:

<a href=\'#\' onClick=\'MyWindow1=window.open(\'url.htm\',\'MyWindow1\',\'toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=600,height=300\'); return false;\'>\"%><%=OdinWebRS(\"SREC_RMID\")%></a>

det er \'url.htm\' der skal byttes ud med : ftp://user:pass@xx.xx.xx.xx/usr/gn/odin/data/xdemo/dynamic/cache/\" & \"d0\" & del1 & \"/\" & del2 & \"/\" & del3 & \"/\" & \"odin_img.dat

Problemet er bare at ligemeget hvad jeg gør går det galt:)

Er der nogen der har en ide eller to :)

/Jens
Avatar billede zeptic Nybegynder
24. juli 2001 - 09:07 #1
Hvad brokker den sig mere præcist over? Er det ASP-koden eller javascript-koden?

Hvis det er javascript-koden, så prøv at lave en funktion, der åbner vinduet, og så kald denne funktion ved onClick.

Avatar billede jens_elling Nybegynder
24. juli 2001 - 09:12 #2
Jeg har prøvet med flg.

<%dim sti
sti=\"ftp://urs:pass@xx.xx.xx.xx/usr/gn/odin/data/xdemo/dynamic/cache/\" & \"d0\" & del1 & \"/\" & del2 & \"/\" & del3 & \"/\" & \"odin_img.dat\"
%>

og så bytte url.htm ud med sti.. så kommer den bare og siger at sti ikke er defineret. Problemet ligger nok i at jeg ikke kan få min asp men ind i java sætningen.

Avatar billede zeptic Nybegynder
24. juli 2001 - 09:17 #3
Eller måske det er \" i teksten. Hvis du vil have at de skal optræde i din asp-variabel, så skal du angive to i træk, for at få en.

eks:
  dim sti
  sti=\"Target=\"\"http://snavs\"\"\"
  Response.write(sti)

skulle gerne resultere i:

  \"http://snavs\"

//koden er ikke afprøvet
Avatar billede jens_elling Nybegynder
24. juli 2001 - 09:48 #4
tjaaaa.. rettede det selv:) man skulle tro at det er mandag morgen, jeg brugte et frameset, det hed frame.htm, når jeg omdøbte til *.asp virkede det hele med det samme:)

alligevel tak for hjælpen, jeg fik da bekræftet at jeg havde lavet noget rigtigt..

/Jens