Avatar billede wandaxp Praktikant
23. august 2010 - 02:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Handlingen skal bruge en opdaterbar forespørgsel.

Jeg får denne fejl:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Handlingen skal bruge en opdaterbar forespørgsel.
/ffp/admin/bruger-opret.asp, line 44

Når jeg på en XP inetpub server prøver at oprette en bruger med denne kommando/kode:

strSQL = "INSERT INTO medarbejder (MedarbejderNavn, Kode, Access) VALUES ('" & bruger & "', '" & Request.Form("adgangskode") & "', '" & Request.Form("adgangniveau") & "')"

con.execute(strSQL)

Jeg har prøvet at nulstille retighedder i IISen med den tilhørende guide til en public web server og stadig kan jeg ikke gemme en ny bruger, hvad er der galt?
Avatar billede keysersoze Guru
23. august 2010 - 07:42 #1
Du mangler at give rettigheder til IUSER - se fx http://www.eksperten.dk/spm/530953
Avatar billede wandaxp Praktikant
23. august 2010 - 08:28 #2
Har du Windows XP kan det gøre ved:
- Åbn denne computer
- Klik på menupunktet Funktioner
- Mappeindstillinger
- Klik på fanen Vis
- Fjern flueben i "Brug Enkel Fildelign" så får du adgang til en fane der hedder sikkerhed, som du skal bruge om lidt.
- Højreklik på mappen hvor databasen ligger
- Vælg egenskaber
- Klik på fanen sikkerhed
- Giv her IUSR_maskinnavn skriverettigheder

Dette er årsagen som XP ikke selv sætter op...