Avatar billede tuidoi Nybegynder
21. august 2010 - 18:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Iterative vs. Recursive i web apps?

Hej

Jeg er igang med at lave et større projekt med et søge træ på en hjemmeside. Jeg kan løse problemet relativt nemt både iterativ og recursivt, men hvad er at enbefale på større web applikationer generelt? Jeg mener når det er recursivt tager det vel generelt mere hukommelse end iterativt, hvilket i midt tilfælde er lidt sparsomt på serveren.?

Og da løsningen ikke forenkles ved et recursivt valg skal jeg vel gå for den iterative?.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2010 - 18:55 #1
Hvad betyder soege trae i denne sammenhaeng?
Avatar billede tuidoi Nybegynder
21. august 2010 - 19:06 #2
jeg har et node træ som jeg skal søge igennem.

          x
          / \
        x  x
        /|\
      x x x

Og det er ikke binært som det ses.
Avatar billede tjacob Juniormester
21. august 2010 - 19:35 #3
Her er der lidt om problemstillingen generelt (4/5 dele nede af siden):
http://en.wikipedia.org/wiki/Recursion_%28computer_science%29
Avatar billede tjacob Juniormester
21. august 2010 - 19:49 #4
Denne artikel skriver bl.a. -i afsnit "Recursion versus iteration" underafsnit "Other considerations":

"There are some types of problems whose solutions are inherently recursive, because of prior state they need to track. One example is tree traversal....."

På den anden side skrives der øverst i afsnit "Recursion versus iteration":

"In languages (such as C and Java) that favor iterative looping constructs, there is usually significant time and space cost associated with recursive programs....."

Så det kommer vel nærmest an på den aktuelle implementering.....
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2010 - 20:12 #5
Jeg er stadigvaek ikke med paa problemstillinge.

Hvad er noder? Sider? Raekker i DB? In memory data struktur?
Avatar billede tuidoi Nybegynder
30. august 2010 - 17:30 #6
Jeg fik løst problemet og det kører som det skal :)

Tak for jeres tid/hjælp. -lig et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2010 - 19:45 #7
Jeg tror at jeg springer over her - jeg fandt aldrig ud af hvad spoergsmaalet drejede sig om.
Avatar billede tjacob Juniormester
31. august 2010 - 09:56 #8
OK, her er et svar, -selv om det ikke var meget svar jeg gav....