Avatar billede fatal85 Nybegynder
21. august 2010 - 16:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Slette fra mysql fra link bug

echo "&erase=1&aid=";
echo $rows[albumid];
echo "\">Slet</a>";

Jeg bruger følgende måde til at lave et link til at slette noget i en mysql database

Når der så bliver trykket på slet linket, bruger jeg get til at finde ud af om der skal slettes, og hvilket album der skal slettes. Hvilket gøres med følgende kode

$slet = JRequest::getVar( 'erase', '', 'get');
$albumid = JRequest::getVar( 'aid', '', 'get');
if ($slet == 1){
mysql_select_db("censur") or die(mysql_error());
mysql_query("DELETE FROM $tabelnavn WHERE albumid=$albumid");
}

Og det virker som sådan også ganske fint, men hvis man efter at have slettet et bestemt album prøver at tilføje det samme album igen, indsætter det ikke fordi linket stadig er sat til at slette albummet. Så der bliver altså indsat i mysql databasen og slettet på samme tid. Man kan sagtens tilføje et andet album end det man slettede.

Er der en måde man kan omgå dette?
Avatar billede majbom Novice
21. august 2010 - 19:33 #1
når du opretter et nyt album, laver du så ikke et nyt sidekald? i så fald, hvordan ser denne kode ud?
Avatar billede fatal85 Nybegynder
21. august 2010 - 19:47 #2
hmm er ikke sikker på hvad du mener med sidekald, men hvis du mener at loade siden igen, så laver jeg ikke en.
Avatar billede majbom Novice
21. august 2010 - 23:12 #3
hvordan gør du så?
Avatar billede fatal85 Nybegynder
22. august 2010 - 13:49 #4
Igen er lidt i tvivl om hvad det er du søger efter, men bruger følgende form til at indsætte et nyt album

    echo '<form name="albums" method="post" action="';
    echo $PHP_SELF;
    echo '">';
    echo '<select name="albumid">';
    while ($painfo = mysql_fetch_array( $result )){

    $id = $painfo[id];
    $navn = $painfo[name];
    echo '<option value="';
    echo $id;
    echo '">';
    echo $navn;
    echo '</option>';
    }
    echo '</select>';
    echo '<input type="submit">';
    echo '</form>';
Avatar billede fatal85 Nybegynder
23. august 2010 - 17:58 #5
Var det det du ledte efter?
Avatar billede majbom Novice
23. august 2010 - 19:05 #6
ja.. både og...

men jeg kan ikke forstå det skulle være et problem - PHP_SELF tager ikke din query-string med, den tager kun url'en...
Avatar billede fatal85 Nybegynder
23. august 2010 - 22:36 #7
Jeg definerede bare urlen til scriptet i stedet for php self. Det er nok ikke den bedste løsning, men det virker nu. Opret et svar så får du point :)
Avatar billede majbom Novice
23. august 2010 - 22:46 #8
hmm okay så...
Avatar billede majbom Novice
23. august 2010 - 23:05 #9
takker...