Avatar billede _Solo_ Nybegynder
21. august 2010 - 15:33 Der er 16 kommentarer

bios ibm thinkpad t41

hej jeg har en thinkpad t41.

En dag da jeg tændte min computer kom der noget op med at jeg skulle skrive mit bios kode men ved ikke hvad den er :-(

og jeg skal skrive bios kode før jeg kan komme vider.

Nogle der kan hjælpe mig ? :-)
Avatar billede Christopher18 Nybegynder
21. august 2010 - 15:40 #1
tryk enter...

ellers står det i manualen eller / du har fået det af vide da du købte den..
Avatar billede _Solo_ Nybegynder
21. august 2010 - 15:41 #2
jeg har ikke nogle manual og når jeg trykker på enter sider den koden ikke rigtig :-(
21. august 2010 - 15:59 #3
Avatar billede _Solo_ Nybegynder
21. august 2010 - 16:12 #4
jeg ved godt jeg er lidt krævende men kan i ikke forklare det mere ? :-D
21. august 2010 - 16:20 #5
• Power off the computer
• Remove the DIMM cover on the bottom side of the computer.
• Short-circuit the two password pads or put a jumper on the contacts to short the circuit.
• Under the short-circuit condition, power on the computer and wait until the POST ends. After the POST ends, the password prompt does not appear. The power-on password is removed.
• Reinstall the DIMM cover.

---

• Sluk computeren
• Tag DIMM dækslet på undersiden af computeren.
• Kort-circuit de to password puder eller sætte en jumper på kontakterne til kort kredsløbet.
• Under kortslutning betingelse, tænde for computeren og vent, indtil POST slutter. Efter POST ender, adgangskoden ikke vises. Den opstartsadgangskode er fjernet.
• Sluk computer
• Sæt DIMM dækning.
• Tænd computer og adgangskode er fjernet !!!
Avatar billede _Solo_ Nybegynder
21. august 2010 - 16:52 #6
findes der ikke en billede guide ? :-)
21. august 2010 - 17:05 #7
Hvad er du i tvivl om ?
Avatar billede _Solo_ Nybegynder
21. august 2010 - 17:10 #8
du må godt sige jeg er dum men jeg er i tvivl om det hele :-)
21. august 2010 - 17:20 #9
Guiden #5 kan næsten ikke skrive anderledes ...
Så må du få én til at fysisk hjælpe dig...
Avatar billede _Solo_ Nybegynder
21. august 2010 - 17:23 #10
•Kort-circuit de to password puder eller sætte en jumper på kontakterne til kort kredsløbet.

•Under kortslutning betingelse, tænde for computeren og vent, indtil POST slutter. Efter POST ender, adgangskoden ikke vises. Den opstartsadgangskode er fjernet.

de to forstår jeg ikke :-D
Avatar billede _Solo_ Nybegynder
21. august 2010 - 17:39 #11
:-)
Avatar billede _Solo_ Nybegynder
21. august 2010 - 17:48 #12
kan du ikke sige hvad man skal i de to trin ? :-)
21. august 2010 - 20:15 #13
SLUK PC'en

Ref.: http://ps-2.kev009.com:8081/pcpartnerinfo/ctstips/f662.htm

Under låget til DIMM (RAM klodserne) findes en lille stik/kontakt pins alá billedet i ovenstående guide.

Disse to pins skal kortsluttes/forbindes sammen med en lille metal"ting".
Denne holdes på og PC'en tændes imens.
Så bliver BIOS Password/kodeord resat/nulstillet.
PC'en slukkes.
Kortslutningen/forbindelsen fjernes.
PC'en tændes igen.
Check at det virker ?
Låget til DIMM (RAM klodserne) skrues på igen.
Avatar billede _Solo_ Nybegynder
21. august 2010 - 20:23 #14
der er ikke nogle kan det så være under tastaturet ? :-D
21. august 2010 - 20:31 #15
Hmmm... måske...
Avatar billede _Solo_ Nybegynder
21. august 2010 - 20:35 #16
det kan jeg sku ikke finde :-(