Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
21. august 2010 - 11:46 Der er 2 kommentarer

Fil stig i flash as2

Hej allesammen

Jeg har mange gange haft problemer med fil stigen i flash. Måske er det fordi jeg opbygge mine hjemmesider forkert, men selv om det skulle være det, ville jeg godt ha det til at virke.

Det jeg arbejder med lige nu er en mp3 afspiller. Jeg har en index fil, som loader andre sider ind med loadMovieNum(. Alt dette virker også rigtig godt.

Problemet er nu, hvis jeg vil ha min mp3 afspiller på en under siden, så som mp3.swf som er blevet loadet at index.swf
loadMovieNum("mp3.swf", 2);

...så virker min afspiller ikke. Jeg har testet min afspiller ved i browseren at skrive stigen ind http://www.domæne.dk/mp3.swf og det virker. Det virker også hvis jeg ligger afspilleren ud på index siden.

Jeg har også som test i min code lavet en
getURL("http://www.domæne.dk/test.jpg",_blank);
for at være sikker på det er den rigtige sti den bruger.

Det script jeg bruger at et jeg har fundet på nettet, og er lige det jeg ønsket.

coden ser sådan her ud...

-------------------------------------------------------

this.onLoad = function(){
    myMP3 = new Sound();
    myMP3.loadSound("http://www.jwu.dk/husmann/omos/husmanns.mp3", true);
    myMP3.stop();
    cue = 0;
}

function secondsToTime(number) {
    durSec = Math.round(number/1000);
    durMin = Math.floor(durSec/60);
    durSec = durSec-(durMin*60);
    timeString = durSec+"";
    if (durSec<10) {
        timeString = "0"+durSec;
        }
        timeString = durMin+":"+timeString;
        return (timeString);
}

-------------------------------------------------------

min start knap ser sådan her ud...
-------------------------------------------------------
on(release){
    myMP3.start(cue/1000);
}
-------------------------------------------------------

Jeg håber nogle har tid til at hjælpe mig med dette.

-Peter

PS: Hvis du kommer med at svar, så husk at sæt hak i at det er et svar, så jeg kan give dig mine point :)
Avatar billede undertaker_skipper Nybegynder
24. august 2010 - 22:00 #1
Ingen der kan hjælpe ?
Avatar billede kragekjaer Praktikant
28. august 2010 - 20:38 #2
Måske du skulle kravle op på stigen til as3.

sti, stige