Avatar billede anders_cp Nybegynder
20. august 2010 - 16:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan komme på internet via linux, men ikke windows

Hejsa
Jeg er ude hos en kammerat, og yousee har rodet med nogle kabler, hvorefter (dualboot) pc'en kan komme på linux,men ikke windows.
Jeg har forsøgt at genstarte routeren. Uden held.

Jeg har indtastet linux ip-adresse og dns-adresser:
dns

Ved disse data kan jeg nu pinge routeren (192.168.0.1)(det kunne jeg ikke før) men ikke pinge en hjemmeside, og selvfølgelig ikke komme på nettet.

Kan nogle hjælpe mig?
Avatar billede noltus Novice
20. august 2010 - 16:24 #1
Sæt windows til "hent automatisk en ip-adresse" og "hent automarisk en dns server adresse"
Avatar billede anders_cp Nybegynder
20. august 2010 - 16:29 #2
det har jeg prøvet, og så har jeg slet ingen forbindelse (heller ikke til router). Ipen som tildeles er da også helt hen i vejret; noget med 167.xx..xx.

det var derfor jeg manuelt forsøgte mig ad.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 16:56 #3
hvad tænker du på vi skulle gøre for dig der aldrig vender tilbage og lukker et spørgsmål

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/anders_cp

husk nu at belønne dem dér har hjulpet dig - hvis du bare lukker dem med beskeden ---lukker skal du nok se langt efter hjølp herinde
Avatar billede anders_cp Nybegynder
20. august 2010 - 16:57 #4
Problemet er løst.
yousee's sikkerhedspakke var åbenbart installeret (kunne ikke se nogen ikon eller noget). Ved afinstallation af sikkerhedspakken fungerede Windows :-)
Avatar billede anders_cp Nybegynder
20. august 2010 - 17:00 #5
treatmice -->
De gange jeg har skrevet lukker.. har været fordi jeg enten selv har løst problemet eller problemet ikke blev løst for mig.

Jeg giver skam masser af point, når jeg får hjælp :-)

De åbne spørgsmål må jeg kigge på en af dagene.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 17:14 #6
det er ikke så lidt vigtigt at andre også kan bruge selv dit svar

så hvis du selv løste det så skriv hvordan

derfor