Avatar billede dennisbjorn Juniormester
20. august 2010 - 13:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Diagram

Hej,

På en asp-side har jeg et simpelt søjlediagram, hvor værdier fra et recordset bruges til at tegne søjlernes længde vha. div-elementet:

<div class="bar" nowrap style="width:<%=RS.Fields("Score")%>"></div>

Spørgsmålet er, hvordan sikre jeg at søjlerne ikke overskrider skærmbredden?
F.eks. således at max width er 600 px.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. august 2010 - 14:31 #1
når du kalder din asp-kode fra et link, så skal bruger medsende sin skærmbredde (det, der er til rådighed i browser)
dvs link til din side med fx
<script type="text/javascript">
var winWidth = window.innerWidth || document.body.clientWidth;
document.write ("<a href='visdata.asp?w=" + winWidth + "'>min aspkode</a>");
</script>

så har du w=999 med, og kender så den bredde, du har maksimalt til rådighed.
Avatar billede MrLund Nybegynder
20. august 2010 - 14:32 #2
<%
strScore = rsFields("score")
if strScore <= "600" then
strScore = "600"
end if
<div class="bar" nowrap style="width:<%=strScore%>"></div>
Avatar billede claes57 Ekspert
20. august 2010 - 14:32 #3
alternativt, så lad din asp bare skrive en tabel til javascript, og lad javascript optegne grafikken.
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
20. august 2010 - 17:25 #4
Hej igen,

Det med at få skærmbredden med via link er rigtig fint. Det kan jeg godt bruge, man det var faktisk ikke det jeg  var ude efter....

Mit recordset har to felter Navn og Score, og generere x antal linier.
Hver linie har forskellige værdier (int) i feltet Score.
Diagrammet har ikke en skala, men søjlerne skal illustrere størrelsen af de forskellige værdier i feltet Score.
Da nogle af værdierne, er så store, at de i px overstiger skærmbredden, skal alle linier reduceres med en faktor. Denne faktor skal altså tage udgangspunkt i den højeste værdi, og gerne skærmbredden som vi nu har via linket.

Håber det giver mening...og en javascript løsning er også velkommen.
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
23. august 2010 - 12:19 #5