Avatar billede j1z Nybegynder
19. august 2010 - 13:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

"processing" box som forsinker link

Hej,

Jeg skal lave et link som udløser en form for modal box med en "processing" linie, samt en tekst der forklarer hvor man bliver sendt hen. Hvorefter den automatisk (efter 2 sekunder) sender brugeren til det valgte link.

Gerne jquery om muligt.

Forslag?
Avatar billede intenz Novice
19. august 2010 - 15:41 #1
Der findes et hav af modal plugins til jquery på google:
http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=jquery+modal&rlz=1R2GGLL_daDK366&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=31ae8c440667d9b1

Redirect med forsinkelse kan du lave med setTimeout().

Du kan samle modal boxen og redirect i en funktion, f.eks. sådan her:

function redirectUser() {
  // vis modal box med dit jquery plugin

  // redirect efter 2 sekunder
  setTimeout(function() { window.location = "DIN_URL_HER" }, 2000);
}
<a href="#" onclick="redirectUser();">redirect</a>
Avatar billede j1z Nybegynder
19. august 2010 - 17:41 #2
Ok, tak. Det er i hvert fald en løsning. Jeg vil kigge på den hvis ikke jeg kan finde et script som kan præcis det jeg søger.

Jeg havde håbet på en løsning som allerede kunne lave modal boksen i et "skin" til at vise en form for redirect, med en proces-bar osv. Nogen der kender sådan en dims?
Avatar billede intenz Novice
19. august 2010 - 18:39 #3
Jeg tror ikke du finder sådan en. Det er rimelig specifikt det du søger, og plugins bliver generelt lavet til at kunne en ting. Det er også grunden til de bliver så fleksible, og du kan derfor selv sætte forskellige plugins sammen til at kunne det du vil.

Process bar plugins kan også findes på google: http://www.google.dk/search?hl=da&rlz=1T4GGLL_daDK366DK366&q=jquery+process+bar&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Så mit forslag er at starte med at finde et modal og process bar plugin du kan lide, og så se om du kan sætte dem til at fungere sammen (eller spørg f.eks. herinde, hvis du får problemer).

Modal plugins kan typisk laves på et stykke HTML, så start med at få sat processbaren ind i almindelig HTML på siden. Så bør du relativt nemt kunne få det til at blive vist en modal box i stedet.
Og bagefter sæt det hele ind i den funktion jeg lavede til dig.
Avatar billede j1z Nybegynder
24. august 2010 - 16:18 #4
Hejsa,

Ok, nu har jeg lavet den som du skrev, men en almindelig modalboks og så din timer. Det virker som ønsket. Det var ikke så svært som først antaget.

Mange tak for hjælpen.
Avatar billede intenz Novice
24. august 2010 - 18:41 #5
Godt du fik klaret det :)