Avatar billede mudiiiii Nybegynder
19. august 2010 - 00:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er så forvirret omkring valg af ny computer!!

Ska jeg nu vælge den ene frem for den anden og hvor får jeg mest for pengene?? ..

Kender i evt. nogen andre hjemmesider / virksomheder som sælger til en bedre pris hvor man får mere for pengene? .. I må meget gerne komme med jeres forslag / Kommentar.. :)

Nu står jeg og skulle vælge mellem de to muskuløse laptops:

1: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=700320030&gruppe=PCnotevision

2: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=598598&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

Vil gerne have noget som er holdbart!! og samtidig gamer laptop..

Sig din mening!
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
19. august 2010 - 00:16 #1
Dejlige maskiner begge to. Du får umiddelbart mest teknologi hos MM-vision mens HP er lidt mere design.

Jeg er selv mest til høj opløsning og her vinder mm-vision med 1920x mens HP har 1600x. Til gengæld er den høje opløsning på en 15" skærm hvilken kan virke gnidret. Den høje opløsning kan du nok heller ikke regne med at bruge i andre spil end strategi som Civilization eller WOW (det er det eneste jeg bruger min spillebærbar til).

Hmmm....så kan godt forstå det er svært. HP vinder på design, men jeg ved ikke om det er vigtigt for dig.

Det er måske også værd at kigge på Acers tilbud i den der prisrange på ca. 10.000 kroner. Jeg har været meget glad for min 18,4" med 1920 x 1080 opløsning til lidt spil når jeg er væk fra min stationære.
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
19. august 2010 - 00:32 #2
Mange tak for dit svar!

Men altså, jeg kigger ikke efter hvad computerne kan skærm mæssigt. Det er mere stabiliteten og hvor kraftige de er. Jeg tror nu hellere hvis jeg skulle se en film eller spil et spil hvor jeg skal virkelig se detaljerne i billedet så bliver det på storskærmen. :)

Men jeg tænker aller mest på processerne, og funktionaliteten.

Jeg sidder allerede med en Acer computer som jeg har kæmpet hårdt med i ca. 2 år nu, da jeg har heletiden skulle udskifte harddiske på den og ramkort, og blæseren som er gået itu. Derfor leder jeg efter en bærbar der virkelig holder.

Håber du forstår hvad jeg mener
Avatar billede nallenilfisk Nybegynder
19. august 2010 - 09:08 #3
en lille bi bemærkning.. HP larmer rigtig meget.. efter min erfaring
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
19. august 2010 - 10:16 #4
Jaaa.. det passer! og det er ogs en af grundene til at jeg vil have en computer som helst ikke skal larme.. Jeg går udfra at processerne i HP'en er støjsvage, da det ikke er for sjovt jeg leder efter en bærbar med Intel core i7 processer.

Er der nogen der har eller haft en HP med i7 processer og evt. har erfaringer med den? .. bliver den meget varm? larmer den? .. osv.. Ville meget meget gerne høre om det hvis der er mulighed..

Tak for din bemærkning nallenilfisk!
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
02. september 2010 - 00:23 #5
Du skal lige have dine points.. :)
Avatar billede nallenilfisk Nybegynder
02. september 2010 - 09:14 #6
nu ved jeg ikke om du mener mig men jeg ligger lige et svar anyway
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
02. september 2010 - 14:04 #7
Tror vi bruger først til mølle princippet.. :D