Avatar billede MartinP64 Nybegynder
18. august 2010 - 22:00 Der er 6 kommentarer

outlook 2007 e-mail problem

Jeg har 3 pcér hvor jeg modtager alle mine mails på og dette uden problemer har sat flueben ved gem kopi på server 5 dage og det virker . men efter jeg har installeret outlook 2007 på den ene modtager jeg alle mails op til 5 dage gamle, på denne pc hvergang jeg opstarter outlook . hvor ligger fejlen??
på forhånd tak for hjælp MVH  Martin P.
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. august 2010 - 22:12 #1
Først kontroller, at din opsætning på den nyinstallerede pc er nøjagtigt magen til de andre pc´ere.
Hvis det er tilfældet, så skriv til din mailudbyder, og spørg, om de kan se noget i deres logfiler.
/ptj_11
Avatar billede niller10 Nybegynder
19. august 2010 - 19:33 #2
Hej,

Gør som PTJ skriver, men jeg tror det er den ene outlook der roder rundt for dig.

Kontakt din mail udbyder som PTJ skriver og høre dem om de kan se noget i deres pop3 log.

Niller
Avatar billede tejoha Nybegynder
02. september 2010 - 13:13 #3
Jeg har også fået sat mine emails op på 2 pc'er ( kan dog ikke huske hvordan, og derfor ikke rette på det), men det hele hober sig på på webserveren og blokere for nye mails.

Hvor går det galt og hvor finder jeg opsætningen henne igen ?

Hilsen Tejoha
Avatar billede niller10 Nybegynder
02. september 2010 - 15:13 #4
Hej,

Hvordan hobe sig op ? har du mange mails eller lidt plads hos din mail udbyder ?

Bruger du imap eller pop3 ?

Niller
Avatar billede tejoha Nybegynder
02. september 2010 - 18:41 #5
Hej Niller

Postkassen hos min udbyder bliver simpelthen fyldt. Jeg bruger pop3.

Jeg har sat det op, så jeg får mails på 2 maskiner, og at det kun er når jeg har hentet mails ned på min stationære, at den skal slette mails hos udbyderens server.
Jeg tror at det er der problemet er, men jeg kan ikke huske hvordan jeg kom ind og gjorde så jeg kunne få mails på 2 maskiner, så derfor kan jeg ikke se om jeg har gjort noget galt  ( hvilket jeg jo nok har;-))
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. september 2010 - 00:10 #6
Når du kan modtage mails på mere end en maskine, og kun sletter/downloader mails på en af 3, så burde det jo være, fordi du har sat pc1 + pc2 op med  omstændighedermapi konti, og pc3 med alm. pop3 konto.
På denne måde vil det fungere som du beskriver under normale omstændigheder.
Altså skal du se på pc3`s opsætning. Den henter åbentbart ikke dine mails ned, og dermed tømmer din indbakke hos udbyder.
Du kan formentligt få oplyst hos udbyder, hvordan det bliver registreret i loggen.
Gør en af 2 ting.
Undersøg dine opsætninger på alle 3 maskiner, og noter alle punkter ned, og lav så en sammenligning.
Giver det svaret, så er dit problem løst, hvis ikke, så tag kontakt til udbyder, og hør, om I kan lave en aftale om en test, hvor du henter mails med alle 3 pc´ere efter tur.
Når testen er udført, så få et udskrift fra loggen, hvor du kan se forløbet fra alle 3 hentninger. Der burde du kunne finde en forklaring.
Alternativt: slet alle opsætninger, og lav en ny konfiguration, hvor du noterer alle dine indstillinger.
På denne måde har du styring på dine handlinger, og har samtidig en manual til dig selv til næste gang, hvor du har glemt, hvad du oprindeligt gjorde.
/ptj_11