Avatar billede Slettet bruger
18. august 2010 - 20:02 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Lukke en tråd

Jeg har fået en reminder om at besvare og lukke spørgsmål, menjeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg lukker en tråd. Jeg kan ingen forklaring finde nogen steder, og det er bestemt ikke for at være kontrær eller sabotere noget. Ved et af mine spørgsmål er der en masse gule felter, som jeg har sat hak i, men der sker ikke noget.
Jeg synes Eksperten er ret genial.
Venlig hilsen
HansJ
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
18. august 2010 - 20:18 #1
Hej!

Det samme er sket for mig. Hjælpen fra dette site er god, men jeg vil benytte lejligheden til at udtrykke et længe næret ønske om at få et mere forenklet layout. Det er for mig meget svært at overskue de forskellige muligheder. Blandt andet muligheden for at give point eller lukke trådene på anden vis.

M.v.h.
Ole Laursen
18. august 2010 - 20:22 #2
Du lukker en traad ved, som du siger du har gjort, at saette hak i den lille firkant i et (eller flere) svar (indlaeg markeret med gult) og derefter klikker paa det felt der opstaar "Accepter svar og afgiv points.)  Saa aendres de gule farver til groent og points afgives.  Hvis du har en traad uden svar, uden gule indlaeg, saa er der to muligheder:  (1)  Du har indlaeg der har hjulpet dig besvare spoergsmaalet.  Saa beder du det medlem der lavede indlaegget at oprette et svar, og naar svaret kommer accepterer du det. (2) Du har ikke faaet nogen hjaelpsomme indlaeg, maaske slet ingen indlaeg.  Saa maa du selv oprette et svar og acceptere dette svar.
Avatar billede - Mester
18. august 2010 - 20:29 #3
Det kan jeg heller ikke!
Avatar billede haverslev Novice
18. august 2010 - 20:30 #4
Avatar billede kentDI Nybegynder
18. august 2010 - 20:32 #5
det skal du ikke være ked af jeg kan heller ikke finde ud af at lukke en tråd der står intet om hvordan man gør
18. august 2010 - 20:51 #6
Allerøverst på www.eksperten.dk findes en | FAQ | knap; der står det meste ...

---

Du har også fået en Mail med blandt andet:

Hjælp: Klik her for hjælp til Eksperten. -> http://www.eksperten.dk/hjaelp?rmd -> [2.Spørgsmål og svar til brugen af Eksperten.dk] -> http://www.eksperten.dk/faq

Hvad mere skal du vide ?
Avatar billede kentDI Nybegynder
18. august 2010 - 21:08 #7
mange tak for hjælpen
Avatar billede - Mester
18. august 2010 - 21:48 #8
http://www.eksperten.dk/spm/884986#reply_7636205

Gider en eller anden lukke/svare eller hvad ved jeg. for jeg er træt af ikke at kunne noget som helst....:-|
Avatar billede vejmand Juniormester
18. august 2010 - 21:55 #9
nikolajs >> I det spørgsmål du henviser til, skal du logge ind på den brugernavn som har oprettet spørgsmålet, altså Nisc.
Du kan ikke lukke spørgsmålet i et andet brugernavn.....

Sikkert bar én af grundene til, at dobbeltbruger på Eksperten ikke er tilladt........
Avatar billede cookey118 Nybegynder
18. august 2010 - 22:24 #10
Sidder med samme problem, men kan se det fordi jeg benytte en iPad... Bliver eksperten nogensiden kompatibel?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
19. august 2010 - 00:20 #11
Hvad er det som ikke virker på iPad? Jeg bruger både en iPhone 4 og iPad til Eksperten uden problemer (men de kan da sagtens være der et sted!)
Avatar billede kentDI Nybegynder
19. august 2010 - 01:23 #12
karise tak for hjælpen
Avatar billede vejmand Juniormester
19. august 2010 - 02:35 #13
kentDI >> Du skal acceptere svaret, for at spørgsmålet er lukket.  :-)
Avatar billede cookey118 Nybegynder
19. august 2010 - 11:02 #14
Hvis man foreksempel gerne vil komme med et "svar (til løsninger og pointgivning)" kan man ikke vælge denne indstilling. Den står frosset fast på indstillingen "kommentar (til forslag)".
Jeg tror også jeg har en anden ting... To sek.
Avatar billede cookey118 Nybegynder
19. august 2010 - 11:03 #15
Nej det var bare det. :-)
Avatar billede cookey118 Nybegynder
19. august 2010 - 11:06 #16
Pudsigt... Hvis jeg sætter et flueben i "accepter svar" sker der intet. Men det gør der heller ikke på min mac... Safariproblem?
Det er lidt træls da jeg begynder at få mails om at jeg skal lukke trådene... Men det kan jeg ikke!
19. august 2010 - 11:13 #17
cookey18, naar du har sat fluebenet i "accepter svar" klikker du saa derefter paa feltet "Accepter Svar og Afgiv Points?"
Avatar billede cookey118 Nybegynder
19. august 2010 - 22:05 #18
Ja det gør jeg nu. Syntes ikike systemet er særlig intuativt, men jeg er langt om lænnge med paa hvordan det virker. Og jeg kan (som det fremgår her) godt vælge svar med min iPad. Det må have været et isoleret tilfælde. Elsker den her side! Experten.dk styrer for vildt!
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2010 - 10:12 #19
Nu har jeg klikket i svar (til løsning og pointgivning). Er tråden så lukket, eller hyr??
22. august 2010 - 10:19 #20
OG -> "Accepter Svar og Afgiv Points?" som der står ...
22. august 2010 - 10:19 #21
Hvis det er DENNE tråd du mener så er det jo kun opretteren <HansJ41> der kan "Accepter Svar og Afgiv Points" ...
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2010 - 10:23 #22
Kariise Larry:
Under FAQ står at ..et spørgsmål er lukket når der er lagt et svar, som er blevet accepteret af vedkommende som oprettede spørgsmålet. Hvis du har et spørgsmål hvor ingen af svarene kunne bruges, kan du selv lægge et svar og acceptere dette....

I denne tråd er flere gule svar, men hvordan accepteres det?
Der står skriv et svar, skriv en kommentar, og anmeld misbrug. Men ikke nogen lille rubrik til flueben under accepter svar eller sådan noget.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2010 - 10:24 #23
til larry og mange andre: Jeg synes også det er en bemærkelsesværdig hjælpeside, men meget svær at finde rundt i.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2010 - 10:35 #24
Lidt af forvirringen skyldes nok at:

HansJ41 <> hans-jensen
22. august 2010 - 12:14 #25
I fortsaettelse af #24, et spoergsmaal til hans-jensen:  Er du den samme person som HansJ41?  Saaledes at du har oprettet traaden (under brugernavn HansJ41) og nu proever at lukke den igen?  Saa vaer opmaerksom paa at du skal logge ind under brugernavn HansJ41, saa kan du se firkanter til flueben i de gule svar og kan acceptere dem.  Kun den bruger/brugernavn der har oprettet en traad kan lukke den.
22. august 2010 - 20:31 #26
... som jeg også har skrevet i #21 ...
22. august 2010 - 21:34 #27
karise_larry, ja, undskyld. Jeg mente at jeg havde set det et eller andet sted i denne nu lange traad, men jeg spottede det ikke mere da jeg lavede mit indlaeg.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2010 - 20:46 #28
Hører vi fra hans-jensen igen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2010 - 20:46 #29
Sorry - forvirringen er total!

Mente HansJ41 ... :)
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2010 - 09:10 #30
Jeg er ked af at være så besværlig. Prøver at finde min HansJ41 igen. Havde to konti, og troede, jeg havde lukket den ene.
Avatar billede kentDI Nybegynder
02. september 2010 - 09:52 #31
okay nu er det forstået tak for hjælpen
Avatar billede kentDI Nybegynder
02. september 2010 - 09:59 #32
okay tak for hjælpen
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. september 2010 - 20:37 #33
Husk at sætte vinge under svar og acceptere svaret.
04. september 2010 - 11:47 #34
hans-jensen, du fik ikke traaden lukket (gennem HansJ41 profilen).  Kom du fra det igen?  Det ville vaere rart nu omsider at faa traaden lukket.