Avatar billede empty455 Praktikant
18. august 2010 - 14:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Defekt skærm til Dell XPS M1530 - ny skærm, anden opløsning

Hej allesammen,

Jeg står med en Dell XPS m1530 hvor skærmen har en storflænge.

Det er en 1440x900 WXGA skærm.

Derfor er jeg på udkig efter en ny skærm, mit spørgsmål er:

Kan jeg anvende en hvilken som helst WXGA skærm til min computer, med en f.eks. større eller mindre opløsning?
Det er nemlig på ebay lettere at finde en 1280:800 skærm eller 1980:1220 (kan ikke huske hvad tallene præcist er).

Derudover ville jeg høre, om I har en god idé til, hvor jeg skal finde en ny skærm - Dell er ikke særligt hjælpsomme, og vil kun give mig en ny skærm, hvis jeg sender den ind til teknisk reparation, pris: 3100 kr.-
Avatar billede empty455 Praktikant
18. august 2010 - 15:13 #1
Skærmen er en 15.4' skærm
18. august 2010 - 15:19 #2
Velkommen til E. ...

Vi snakke vel om den 'faste' skærm på bærbaren ?

Nej - du kan ikke bruge en "hvilken som helst" - SKAL passe 110% mekanisk/elektronisk/signal/...

http://www.traderjoe.dk/ - prøv at høre der ???
Avatar billede empty455 Praktikant
18. august 2010 - 15:22 #3
Altså vi snakker om selve billedet, den med pixels og det hele. Jeg ved ikke, hvordan, at jeg skal forklare det bedre :)

Ville en skærm i samme størrelse med en anden opløsning så ikke passe?
18. august 2010 - 15:29 #4
NOPE ...
Avatar billede empty455 Praktikant
18. august 2010 - 15:49 #5
Mange tak for henvisningen til hjemmesiden og for afklaring vedrørende skærmen. Din hjælp har været rigtig nyttig. Og hjælpsomheden samt den korte svar tid er imponerende.

Hilsen Thomas
18. august 2010 - 16:40 #6
Jeg lægger hermed et [svar]...

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4