Avatar billede doncarnage Nybegynder
17. august 2010 - 15:39 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Kan man ikke lave betingelser i min .cs fil med constructors?

Pænt goddag,

Jeg er blevet sat til at vedligeholde et større system, som er udviklet i asp.net C#. Jeg kan det mest basale indenfor sproget, men jeg er stødt på et problem som driller gevaldigt..

I .cs filen, hvor constructors bliver lavet, vil jeg gerne have nogle betingelser smidt ind (if/else), men det lader ikke helt til at virke..

Udkast fra .cs filen:

    public string HoldNavn
    {
        get { return holdNavn; }
        set { holdNavn = value; }
    }

    public void BeregnTotalPris()
    {

        if(1 == 1){
        totalPrice = 60;
        }
        else{
        totalPrice = (pictureSum + yearBookSum);
        }

Men det lader desværre ikke til at betingelsen virker og jeg kan derfor ikke få totalPrice til at blive til 60 (test).. Nogle, der ved hvordan jeg kan få en betingelse ind i den fil?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2010 - 16:20 #1
Man kan godt bruge if i en constructor.

Men vi skal nok se lidt mere kode for at kunne sige hvad der er galt.

Og en forklaring om hvad fejlen praecis er.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. august 2010 - 16:28 #2
Din

  public void BeregnTotalPris()

er ikke en constructor.
Avatar billede doncarnage Nybegynder
17. august 2010 - 18:08 #3
Prøver lige at se om jeg kan finde lidt mere uddybende kode så..

Og til ericjacobsen: nej, jeg ved godt at funktionen ikke er en constructor, men den ligger sammen med dem i filen..
Avatar billede doncarnage Nybegynder
19. august 2010 - 09:20 #4
My bad.. Det var en klassisk fejltagelse med at jeg ikke havde sat mig ordenligt ind i opbygningen, og at det derfor var det forkerte sted jeg redigerede :)

Men arne_v - du kan lige smide et svar.. Du gjorde mig trods alt opmærksom på at det godt kunne lade sig gøre at bruge betingelser i en constructor..
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2010 - 15:42 #5
ok