Avatar billede luke_56 Nybegynder
17. august 2010 - 14:26 Der er 1 løsning

Program til at læse udvalgte TCP pakker

Hej

Jeg har som udgangspunkt brug for en tilkendegivelse af, hvorvidt det jeg påtænker er muligt og et hint til i hvilken retning jeg skal gå.

Min situation er, at jeg har en PC/server, som kører et program der over TCP løbende (2 gange i timen) henter data hjem fra en række "stationer", som kører Windows CE.

Der kan dog opstå situationer i stationerne, hvor vi gerne vil have hentet data hjem til PC/serveren med det samme.

Vi forventer at kunne sende en TCP pakke fra stationen til PC/serveren. I PC/serveren har vi lavet at program, som aktiverer at der hentes data fra den pågældende station.

Jeg mangler således at lave et program i VBA, som holder øje med de indkomne TCP pakker, og fanger dem, der er sendt pga. en situation i stationerne.

Det jeg er mest i tvivl om er, om det er muligt at fange den specielle pakke mellem de 1000-vis af "almindelige" pakker, der kommer til PC/serveren?
Og det uden at sløve computeren og uden at forstyrre den kommunikation der allerede findes på det pågældende netværkskort?

I bekræftende fald er det vel noget winsock jeg skal ud i?
Avatar billede luke_56 Nybegynder
15. september 2010 - 06:25 #1
lukker