Avatar billede kbirk Nybegynder
17. august 2010 - 13:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

GridView: DataBinding: 'System.Data.DataRowView' indeholder ikke en egenskab med navnet 'ID'.

Hejsa
Jeg har nu siddet hele dagen med et GridView som giver nedenstående fejl:
DataBinding: 'System.Data.DataRowView' indeholder ikke en egenskab med navnet 'ID'.

Jeg forstår det ikke.
Er sikker på det er DataKeyNames som jeg har sat til ID, som den ikke kan finde. Men klassen som jeg pejer på HAR en ID.
Tabellen som man skal kunne ændre i er en connectiontabel(mange til mange relationstabel).

Nogen der er 100m mester i GridView?

På forhånd tak for hjælpen..

GridView header:
<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AllowSorting="True" AutoGenerateColumns="False"
                DataSourceID="ObjectDataSourceFaggruppeBruger" CellPadding="4" ForeColor="#333333"
                GridLines="None" DataKeyNames="ID">

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ObjectDataSource:
<asp:ObjectDataSource ID="ObjectDataSourceFaggruppeBruger" runat="server" DataObjectTypeName="GDK.NetDialog.BusinessLayer.FormularBestillingspunkt"
            DeleteMethod="Delete" SelectMethod="Select" TypeName="GDK.NetDialog.BusinessLayer.FormularBestillingspunkt"
            UpdateMethod="Update">
            <DeleteParameters>
                <asp:Parameter Name="ID" Type="Int32" />
            </DeleteParameters>
        </asp:ObjectDataSource>

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Klassen:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;

namespace BusinessLayer
{
    public class FormularBestillingspunkt
    {
        private int id;
        private int formularId;
        private int bestillingsPunktId;

        private static Data.IDataAdapter DataAdapter;

        public int Id
        {
            get { return id; }
            set { id = value; }
        }

        public int FormularId
        {
            get { return formularId; }
            set { formularId = value; }
        }

        public int BestillingsPunktId
        {
            get { return bestillingsPunktId; }
            set { bestillingsPunktId = value; }
        }

        public FormularBestillingspunkt()
        {
            if (DataAdapter == null)
            {
                DataAdapter = BusinessLayer.HelperClass.SetDataAdapter();
            }

        /// <summary>
        /// Metode til at hente alle faggruppebrugere fra databasen
        /// </summary>
        /// <returns></returns>
        public System.Data.DataSet Select()
        {
            return DataAdapter.SelectFormularBestillingspunkt();
        }

        /// <summary>
        /// Metode til at opdatere en faggruppebruger i databasen
        /// </summary>
        /// <param name="faggruppeBruger"></param>
        /// <returns></returns>
        public int Update(FaggruppeBruger faggruppeBruger)
        {
            return 1;
        }

        /// <summary>
        /// Metode til at oprette en ny faggruppebruger i databasen
        /// </summary>
        /// <param name="faggruppeBruger"></param>
        /// <returns></returns>
        public int Insert(FaggruppeBruger faggruppeBruger)
        {
            return 1;
        }

        /// <summary>
        /// Metode til at slette en faggruppebruger i databasen
        /// </summary>
        /// <param name="faggruppeBruger"></param>
        /// <returns></returns>
        public int Delete(FaggruppeBruger faggruppeBruger)
        {
            return 1;
        }

        /// <summary>
        /// Metode til at slette en faggruppebruger i databasen
        /// </summary>
        /// <param name="ID"></param>
        /// <returns></returns>
        public int Delete(int ID)
        {
            // metode til at slette en ny bruger i databasen
            return 1;
        }

Avatar billede keysersoze Guru
17. august 2010 - 14:28 #1
Din klasse har ikke en ID - den har en Id.
Avatar billede kbirk Nybegynder
17. august 2010 - 19:40 #2
Ja undskyld, det har jeg ikke lige fået ændret tilbage. Men har også haft testet med samme navn. Det er ikke problemet.
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2010 - 19:11 #3
Hvilken linje præcist henvises til - den med DataKeyNames? Prøv evt at kom med din kode hvor alt burde stemme overens.
Avatar billede kbirk Nybegynder
19. september 2010 - 22:58 #4
Jeg slettede objecterne og oprettede på ny med andet navn.. Hved ikke hvad fejlen var, men det kom til at virke..

Tak for jeres tid