Avatar billede kongfjong Nybegynder
16. august 2010 - 11:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med .htaccess og visning af 404 fejl

Hej

Sidder og leger lidt med .htaccess og forsøger at få serveren til at vise en custom side, ved en 404 fejl.

Det virker fint i Firefox, Safari og Opera, men ikke i IE og Chrome sjovt nok. Er der nogen der har oplevet et lignende problem og har en løsning?

Indholdet af .htaccess-filen er

ErrorDocument 404 /404.php

Og indholdet af 404.php

<?php
echo 'siden findes ikke';
?>

Har også prøvet med "ErrorDocument 404 /404.php" i .htaccess-filen, men det virker heller ikke.

I kan tjekke det her: http://www.fmground.dk/sdsdfsdf.php
Avatar billede madsens90 Praktikant
16. august 2010 - 11:53 #1
Mulig løsning:

http://www.webmasterworld.com/php/3391026.htm

se nederste post. Han skriver nemlig:

My friend Max and I just had this problem, and he solved it as follows:
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}!-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}!-d
# Rewrite missing cgi files to known non-existent html page to force proper 404 error handling
RewriteRule \.(php¦cgi)$ /force_404_error.html [L]

Prøv at brug det, sådan at din .htaccess fil nu ser sådan ud:

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}!-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}!-d
force proper 404 error handling
RewriteRule \.(php¦cgi)$ /force_404_error.html [L]
ErrorDocument 404 /404.php

Jeg aner ikke om det kan være det, men en mulighed at teste. ;)
Avatar billede madsens90 Praktikant
16. august 2010 - 11:57 #2
Avatar billede kongfjong Nybegynder
16. august 2010 - 12:16 #3
Wow den første løsning smed en 500 fejl i stedet for :S

Den anden løsning virker muligvis, men vil jo gerne have en løsning der ikke tager hensyn til brugeren personlige opsætning af vedkommendes browser.
Avatar billede kongfjong Nybegynder
16. august 2010 - 12:17 #4
Og VUPTI så fandt jeg årsagen her: http://www.webmasterworld.com/forum88/9255.htm

Det viser sig altså, at både Chrome og IE overskriver en custom 404-side, hvis ikke den fylder minimum 512byte (ihf. for IE, men mon ikke samme størrelse gør sig gældende for Chrome?)

Det er fucked op... :)
Avatar billede kongfjong Nybegynder
16. august 2010 - 12:17 #5
Svar
Avatar billede kongfjong Nybegynder
16. august 2010 - 12:18 #6
Men tak for inputtet Madsen ;)
Avatar billede madsens90 Praktikant
16. august 2010 - 12:47 #7
Så lidt, glad for du fandt løsningen, og svaret var brugbart for mig, og sikkert også for mange andre!