Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
16. august 2010 - 00:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

udregning af timer

Hej alle sammen, jeg er ved at lave en lille lokalt websystem der holder styr over min datter's spisetider og søvn og alt muligt, nu er jeg så løbet ind i et problem, skal lige sige til at starte med at jeg arbejder med Dreamweaver og ASP sammen med en MS Access database koblet op via ODBC connection.

Men tilbage til problemet :D

Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan udregne hvor mange timer og minutter hun har sovet, jeg har en tabel som indeholder følgende felter:
-----------------------------
sovnid - autoid
babyid - tekstfelt
faldtisovntid - tekstfelt
vaagnettid - tekstfelt
totalsovet - tekstfelt
posteddate - tekstfelt
-----------------------------
der vil komme til at stå følgende i felterne, dette skal tages som eksempel, dog hvad angår tiden bliver den skrevet nøjagtig som jeg giver eksempel på her:
------------------------------
sovnid = 1
babyid = 1
faldtisovntid = 13:55
vaagnettid = 14:25
totalsovet = 00:30
posteddate = 16-08-2010
------------------------------
jeg er selvfølgelig godt klar over at jeg ikke kan foretage den udregning på samme siden som jeg har formularen på, så når man har udfyldt faldtisovntid og vaagnettid og trykker på submit knappen bliver man sendt til en ny side, og det er så på denne side at jeg gerne vil have at den udregner ud fra den sidste post i tabellen (som lige er den man kommer fra) hvor langtid hun har sovet i og herefter opdatere den post med tiden.

håber jeg har forklare mig godt nok ellers må i lige spørge ind til det.

På forhånd tak.
Avatar billede langthjem Nybegynder
20. august 2010 - 09:01 #1
At bruge time typer til faldtisovntid og vaagnettid er godt nok, men det tager ikke højde for at datoen kan skifte imens der soves. Derfor bør du ændre felterne til også at indeholde datoen.
Jeg ville dog bruge en Number type til feltet totalsovet. Tiden i minutter kan så udregnes med DateDiff("n",faldtisovntid,vaagnettid) som vil give dig sovetiden i minutter (er ikke 100% sikker, du skal måske bytte rundt på faldtisovntid og vaagnettid for at få et positivt tal).
Avatar billede speedy_2003 Nybegynder
22. december 2012 - 21:21 #2
lukket