Avatar billede j-roar-h Nybegynder
15. august 2010 - 15:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Billede til bund med scroll

Hej.

Jeg har et spørgsmål angående opsætning af baggrund alignet til bunden af browseren.

Jeg har denne kode på min body. Dermed viser den billede i bunden af browseren uanset opløsning.

body {
    font-family: Verdana, Geneva, sans-serif;
    font-size: 12px;
    margin: 0px;
    background-color: #98c23c;
    color:#FFF;
    background-image: url(../images/bund.png);
    background-repeat: repeat-x;
    background-position: bottom;
    background-attachment:fixed;
}

Mit problem er, at den ikke viser dette billede hvis jeg har en side med lang tekst. Se her: http://www.ringstedtennisklub.dk/TennisCamp/info_til_klubben.html

Derfor vil jeg gerne have at der er scroll på, så den scroller inden for de hvide kasser i top og bund.

Håber i forstår mit spørgsmål.
Avatar billede htx98i17 Professor
15. august 2010 - 18:16 #1
Nu kender jeg ikke størrelsen af baggrundsbilledet, men du kan med css definere z-index, måske er det en løsning. se mere her: http://w3schools.com/css/css_positioning.asp
Avatar billede danco Nybegynder
16. august 2010 - 09:45 #2
benyt dig af

.billede {
postition: absolute;
bottom:0px;
width: 100%;
}

Det er jeg sikker på ville virke
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
16. august 2010 - 18:06 #3
Jeg har nu prøvet at indsætte den kode du har skrevet. Dog virker det ikke helt korrekt, da den bare sætte "bunden" ind i midten af siden, og ind over teksten.

Hvordan får jeg den til at være helt til bunden.

Min kode ser sådan ud:

#bund {
    background-image: url(../images/bund.png);
    background-repeat: repeat-x;
    height: 100px;
    bottom: 0px;
    position: absolute;
    width: 100%;
}

Se evt dette link: http://www.ringstedtennisklub.dk/TennisCamp/info_til_klubben.html
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
22. august 2010 - 12:08 #4
Nogen der kan hjælpe med dette?
Avatar billede kimdolleris Nybegynder
23. august 2010 - 19:47 #5
Du kan bruge position:fixed;

Bare husk at give din content ekstra margin i bunden da den jo ligger sig ovenpå.

=)
Avatar billede kimdolleris Nybegynder
23. august 2010 - 19:49 #6
Alternativt kan du opbygge det med en hvid baggrund på din body og en grøn baggrund på noget øverst. På den måde bliver den bare hvid i bunden hvis browseren er for stor.

Giver det mening?