Avatar billede SilenceWar Nybegynder
12. august 2010 - 23:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til Arne_v

Hejsa Arne_v..

Jeg vil gerne lige spille et supplerende spørgsmål, til det svar du har givet mig i spm: 915990..

Nederst i spørgsmålet har jeg skrevet dette: (men gætte på, at din overvågning er fra og du derfor ikke modtager besked om ny besked. Jeg tilbyder derfor ekstra point for løsning til dette)

Tak for hjælpen.

Jeg tænkte lidt på - nu sidder jeg og redigere og tilføjer bb-codes til koden..

Hvis du har tid, kan du så svare mig på..

Er det muligt, at man på en eller anden måde kan lave en SQL SELECT inde i arrayet??

Jeg ved godt det lyder mærkeligt.. Men hvis vi har en:

srch = array("\[village\](.*?)\|(.*?)\[\/village\]")

repl = array("SELECT * FROM blabla WHERE asdsa= $1 and asdad= $2 <a href=""http://dk1.com"">($1|$2)</a>")

Det er selvfølgelig ikke et foreslag - bare hurtigt sat op hvor jeg håber du kan se meningen i det..

Er der en eller anden måde hvor jeg kan lave en select, udfra oplysningerne i arrayet?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2010 - 03:57 #1
Først lige et par citater fra http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser :

# stille spørgsmål specifikt til én eller flere bestemte personer, med mindre spørgsmålet er på 0 point eller hvis der er tale om lovlig pointoverførsel.

udlove mere end 200 point for et spørgsmål ved at dele det over flere spørgsmål.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2010 - 03:59 #2
Men derudover fortså jeg ikke dit spørgsmål.

Du har en variabel med noget tekst.

Så kan du erstatte BB koderne med HTML og få en anden tekst.

Hvor er det præcist at du vil have SQL ind henne?
Avatar billede SilenceWar Nybegynder
13. august 2010 - 06:43 #3
Wow, det beklager jeg. Så det vil sige, at jeg ikke må give dig ekstra point?
- Jeg tænkte bare, at det ville være dig der skulles svare, da det var dig der havde svaret på det andet emne..

Jo altså..

Grunden til det er, at jeg vil lave en [village][/village] bb-code til mit browserspil.
Når der bliver skrevet [village][/village] så bliver den lavet om til et link - og i linket bliver informationerne imellem Village-taggene brugt.
Men.. Da det jo er en by der skal linkes til - og det der skal skal skrives mellem [village] og [/village] er koordinater, så kan jeg ikke, i selve Linkteksten (<a href"">den her linktekst</a>), skrive bynavnet.

Så skulle jeg have brugt en sql der hedder noget med:
set byinfo = net.execute("SELECT * FROM byinfo WHERE x='"& $1 &"' AND y='"& $2 &"'")

- Noget i den stil..
På den måde vil jeg i stedet for er link sådan her:
<a href="">(654|654)</a>

Kunne få et i stil med:
<a href="">SilenceWars Landsby (500|500)</a>

Jeg håber den er bedre forklaret denne gang.?
Skriv endelig hvis der stadig er uklarheder :)
Avatar billede arne_v Ekspert
15. august 2010 - 04:47 #4
Dobbelt erstatning.

Først laver du en regex replace og så laver du et database opslag.
Avatar billede SilenceWar Nybegynder
17. august 2010 - 08:41 #5
Mange tak for hjælpen...
Nu fik jeg det endelig til at virke :)

- Ville du have pointene alligevel? Eller skal jeg blot tage dem tilbage?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2010 - 21:31 #6
Behold dem bare selv.
Avatar billede SilenceWar Nybegynder
26. august 2010 - 17:32 #7
Ok.