Avatar billede Peter_3DMapper Nybegynder
11. august 2010 - 11:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

dato som tal

Hej jeg følgende problem.

Min datoer står som tal som 20090821

Men jeg vil gerne gengive dem som 21-08-2009 i min rapport hvordan gør men det udenm at lave om på tabellen?

Tak
Avatar billede Ialocin Novice
11. august 2010 - 11:51 #1
Hej Peter

Din dato på rapporten ... står den i en label eller i et felt ?

mvh Nicolai
Avatar billede Peter_3DMapper Nybegynder
11. august 2010 - 11:59 #2
den står i en felt som tal såsom 20090902 og jeg kan ikke lave om på feltet

Så i rapporten kommer den som fx 2009-09-02 når jeg formaterer den som 0000-00-00

Peter
Avatar billede Ialocin Novice
11. august 2010 - 13:41 #3
Hej Peter

Hvad sker der, hvis du højre klikker på rapport feltet i design mode .... og vælger properties ... og Input Mask ???

mvh Nicolai
Avatar billede Peter_3DMapper Nybegynder
11. august 2010 - 14:09 #4
Så står det 30-12-1899 hvor det burde stå 02-09-2009

Den står opr. som tal 20090902

Det er det samme resultat når jeg bruger Dato under format

Inputmask=format men med inputmask kan man "styre" indtastning

Så desværre løser det ikke mit problem

Min "løsning var måske at dele den op i 3 dele men det kan jeg kum med en string ikke med en tal
Avatar billede mugs Novice
11. august 2010 - 14:14 #5
Opret et ubundet felt (Her felt2) i rapporten og brug denne kode:

Private Sub Detaljesektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
Me.Tekst2 = Right(DIT FELT, 2) & "-" & Mid(DIT FELT, 5, 2) & "-" & Left(DIT FELT, 4)
End Sub
Avatar billede mugs Novice
11. august 2010 - 14:15 #6
Undskyld, Felt2 = Tekst2
Avatar billede Peter_3DMapper Nybegynder
11. august 2010 - 14:22 #7
2 Spørgsmål
- Kan man lave det når det ikke er en string men en tal?
- Hvor taster kode ind under format?
Avatar billede Ialocin Novice
11. august 2010 - 15:08 #8
Hej Peter

Den fikser mugs :o)

mvh Nicolai
Avatar billede mugs Novice
11. august 2010 - 15:31 #9
Private Sub Detaljesektion_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
Me.Tekst2 = Right(DIT FELT, 2) & "-" & Mid(DIT FELT, 5, 2) & "-" & Left(DIT FELT, 4)
End Sub

Koden er afprøvet med et numerisk felt i tabellen.
Som skrevet i koden klikker du på rapportens detaljesektion i designvisning > egenskaber > format.
Avatar billede Peter_3DMapper Nybegynder
12. august 2010 - 08:44 #10
Tak nu virker det!
Avatar billede Peter_3DMapper Nybegynder
12. august 2010 - 10:09 #11
Mugs,

Lige et sidste kommentar når jeg bruger en ubundet tekstboks får jeg en bug i vb at den ikke kan finde min felt, der skal også være et bundet tekstboks med det samme felt i som jeg så laver ikke synligt, så virker det for mig.
Avatar billede mugs Novice
12. august 2010 - 17:31 #12
Hvis db ikke kan finde dit felt skyldes det sandsynligvis, at der er stavefejl i feltnavnet.

I stedet for et ubundet felt, bør du også kunne benytte et bundet felt med samme kode.