Avatar billede simsen Mester
11. august 2010 - 01:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fjerne karakterer i streng

Hej,

Jeg bruger modalPopupExtender som har en bug (har jeg googlet mig til, at det er)....Den smider slet og ret komma'ere ind i de tekstfelter i selve popup billedet.

Jeg læste mig så til en måde, at fjerne kommaerne på.....altså rent visuelt i tekstfelterne.......men når jeg så vil gemme felterne i databasen sætter den X antal kommaer ind før teksten.

Og nej, jeg orker ikke at rulle tilbage til en version, der ikke har fejlen, (er forsøgt, hvor jeg så fik en anden fejl..., så rullede frem igen).

Jeg ved godt, jeg kan lave en string.Replace(",","")....men men så fjerner jeg jo også de kommaer som er i selve teksten.

Nogen der har en idé til, hvordan man fjerner alle kommaer før tekst starter - og nej, jeg ved aldrig hvor mange kommaer der er før...(det er afhængig af hvor mange gange extenderen bliver brugt efter hinanden og hvor mange navne, brugeren henter med over i det ene tekstfelt)

Teksten kunne f.eks. se sådan her ud:

,,,,,,,,,,Det her er så min tekst, hvor jeg også bruger komma i selve teksten.

Det skal dog siges, at antal foranstående kommaer, da så er konsekvente......hvis der er 4 i det ene tekstfelt, så er der også 4 i de andre :-)
Avatar billede ksoren Nybegynder
11. august 2010 - 01:28 #1
Avatar billede j3ppah Novice
11. august 2010 - 09:49 #2
Starter lige med at sige løsningen er skrevet i hånden, og kan ikke lige huske om den hedder Substring... Det er den der checker på character placeringen i en string.

Håber løsningen kan hjælpe dig, eller må du lige skrive igen.

boolean b = true;
int a = 0;

WHILE (b == true);
{
  IF (String.Substring[a] != ",")
  {
      b = false;
  }

  IF (String.substring[a] == ",")
  {
      b = true;
      String.Substring[a] = "")
      a++;
  }

Avatar billede j3ppah Novice
11. august 2010 - 09:50 #3
Hov, ved ikke lige hvorfor jeg kalder b = true; i anden if sætning :P... Min fejl.
Avatar billede simsen Mester
11. august 2010 - 11:54 #4
Jeg har brugt :

char? emtyChar= null;
                char[] specialBeginningChars = new char[] { ',', Convert.ToChar(emtyChar)};
                SendPrivateMessage(UserIdByUserName(name), CurrentUserId, txtPrivateMessageSubject.Text.TrimStart(specialBeginningChars), txtMessage.Text.TrimStart(specialBeginningChars));

Så jeg har endt op med at bruge ksoren's indlæg. Smid et svar ksoren og du får dine points.

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede j3ppah Novice
11. august 2010 - 12:33 #5
Ahhh, hvorfor fanden tænkte jeg ikke på det ^^...
Selvfølgelig en langt mere efektiv måde at gøre det på!
Avatar billede simsen Mester
16. august 2010 - 17:10 #6
ksoren

Vil du venligst smide i et svar :-)
Avatar billede ksoren Nybegynder
18. august 2010 - 21:07 #7
svar