Avatar billede krusnof Nybegynder
10. august 2010 - 23:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke fjerne border i Firefox

Hej alle,

Jeg laver en side for en bekendt, men har et lille CSS problem.
Der er lavet en knap til download af PDF og jeg har med en class fjernet den border-bottom som der normalt ligger på linksne. Men i Firefox kommer borderen, når den er blevet "visited": http://www.simonloeffler.dk/music/september08/

Problemet er ikke i Safari eller Chrome på Mac - kun FF.

Er det mig som har misset noget i CSS'en?

Håber virkelig at I kan hjælpe.

Mange tak
11. august 2010 - 05:35 #1
Jeg er ikke ekspert, men jeg noterede mig at din css for hver type af a giver border instruktioner to steder. for de andre typer af a staar der begge gange border:0, men for a:link og a:visited staar der den ene gang border-bottom: 1px solid...  Kan det resultere i en konflikt som de forskellige browsere fortolker forskelligt?

a:link, a:visited {
    line-height: 2em;
    color: #333;
    line-height: 2em;
    text-decoration: none;
    border-bottom: 1px solid #7a28a7;
    padding-bottom: 3px;
}

a:link:hover, a:visited:hover, a:active {
    line-height: 2em;
    text-decoration: none;
    border: 0;
    padding-bottom: 3px;
}

a img {
    border: 0;
    text-decoration: none;
}

.nb, a:link, a:visited, a:link:hover, a:visited:hover, a:active img {
    text-decoration: none;
    border: 0;
}
Avatar billede krusnof Nybegynder
11. august 2010 - 09:31 #2
Jeg har lavet classen forkert kan jeg se nu! Det burde virke nu! Tusinde tak for hjælpen - kan du tjekke at det ser okay ud på din nu, så får du pointene!!

Mange tak!
11. august 2010 - 16:24 #3
Fra dit ovenstaaende link kopierede jeg kun de dele af css'en der har med a'erne at goere, og der kan jeg ikke se hvad forandringer du har foretaget.  Men hvis det virker nu saa til lykke.  I saa fald vil jeg bede dig lukke spoergsmaalet, med points til mig hvis du mener at mit indlaeg hjalp, hvis ikke saa maa selv oprette og acceptere et svar og tage points selv.  Hvis det ikke virker saa specificer saa vi kan kikke paa det igen.