Avatar billede MacHawk90 Nybegynder
10. august 2010 - 11:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Outlook addin form region

Hej Eksperter

Jeg sidder og er ved at programmere et outlook addin der skal indeholde nogle formularer(Froms regions) designet til nogle specifike formål.

Jeg har fået det meste af min kode på plads, hvor jeg opretter en menu i menu linjel, med nogle knapper der åbner en form lavet i outlooks form designer.

alt dette virker og jeg kan sende en formular rundt, men nu er problemet bare at jeg gerne vil have et læse layout, så modtageren ikke sidder og kan redigere indholdet mens han sidder og læser den i sin indbakke.

Når jeg opretter et nyt formular område (form region) i outlook, via: Funktioner, Formularer, Udform formular og opretter et nye formular områdehar jeg ikke længere mulighed for at vælge om den skal have et separat læselayout.

Hvis jeg prøver at redigere en eksisterende formular som har separat læse layout har jeg ikke mulighed for at gemme formular området som en .OFS fil (dette er det eneste VSTO vil tillade at jeg importere)

Så hvordan skal jeg lave dette læselayout? Og er jeg helt forkert på den når jeg vil oprette det gennem out look?

Jeg vil gerne udlevere min kode til enkelte brugere hvis det mener det kan hjælpe med at finde en løsning, jeg er ved at være godt desparat, da dette projekt nu har stået på i måneder. Og i er mit sidste håb! Svigt mig nu ikke ;)
Avatar billede supertekst Ekspert
10. august 2010 - 23:18 #1
Hvilken version af Outlook anvender du?

Du må gerne sende omtalte, så jeg kan se hvad det går ud på.
Det samme vedrørende koden.

@-adresse under min profil.
Avatar billede MacHawk90 Nybegynder
11. august 2010 - 11:19 #2
Hej

Jeg bruger outlook 2007, og addinet er skrevet i Visual Studie 2010 i C#.

Jeg sender dig lige min koden senere i eftermiddag.
Avatar billede supertekst Ekspert
11. august 2010 - 11:29 #3
ok - det er nu mange år siden jeg har anvendt C - arbejder udelukkende med VBA. Men send venligst også en mail, hvor Addin'et er anvendt - så produktet "kan beskues".
Avatar billede MacHawk90 Nybegynder
11. august 2010 - 12:53 #4
Okay. Men hele min problematik tror jeg faktisk kan løses hvis det er muligt at gemme et formular område med separat læse layout i .ofs format, det ved jeg ikke om du har noget kendskab til?
Avatar billede supertekst Ekspert
11. august 2010 - 13:07 #5
Ikke umiddelbart - men kan prøve at se mig omkring..
Avatar billede supertekst Ekspert
13. august 2010 - 14:47 #6
Måske har du set dette før:

Outlook Developer Reference
FormRegion.FormRegionMode Property
Returns an OlFormRegionMode constant that indicates whether the form region is in a read page, compose page, or Reading Pane. Read-only.
Version Information
Version Added:  Outlook 2007

Syntax

expression.FormRegionMode

expression  A variable that represents a FormRegion object.

Remarks

If the user has a mail item in the Reading Pane, you can use the MailItem.Sent property to further determine if the user is in the edit mode or the read mode of the Reading Pane. A mail item is displayed differently in the Reading Pane if it is in the edit mode (the mail item is in the Draft folder) than if it is in the read mode (the mail item is in the Inbox or Sent folder).

© 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved.
Avatar billede MacHawk90 Nybegynder
16. august 2010 - 10:15 #7
Hej Folkens

Jeg fandt selv en løsning, som dog betød jeg var nødt til at skrotte det meste af min kode.

I steder for at ligge et formregion ind i min addin, har jeg fået den til at åbne en ekstern fil, (en outlook formular, .oft fil hvor jeg har de muligheder jeg har skulle bruge for at lave læselayout)

Supertekst, jeg vil meget gerne give dig pointne for den tid du har lagt i det, så hvis du lige vil ligge et svar
Avatar billede supertekst Ekspert
16. august 2010 - 10:22 #8
Det gør jeg hermed - og tak for ...