Avatar billede friis5 Novice
09. august 2010 - 11:20 Der er 1 løsning

Downloade data fra online spreadsheet

Hej eksperter.

Jeg har lavet et ark, som dagligt opdaterer med data fra et online spreadsheet.

Problemet er, at data ikke er opdateret, når filen bliver hentet (der er dato-celler i arket, som jeg tester på), selvom jeg ved at, i det her tilfælde, Finanstilsynet har opdateret arket.

Jeg gik udfra, at det var et problem med cachen, så jeg fandt en makro, der slettede den specifikke fil fra cachen, men det har ikke hjulpet mig ud af situationen. Det er som om excel henter data fra en eller anden opskur tmp-fil.

Koden (som snippet) ses nedenfor - hvor den 'offentlige' makro er cache-slet (specifik fil), og derpå ses

Public Declare Function DeleteUrlCacheEntry Lib "wininet" _
  Alias "DeleteUrlCacheEntryA" _
  (ByVal lpszUrlName As String) As Long

Sub Mac()
Dim FileLink as string

FileLink = "http://www.ftnet.dk/graphics/Finanstilsynet/Mediafiles/" _
& "newdoc/Diskonteringsrente/Justeret_diskonteringssatser.xls"

Call DeleteUrlCacheEntry(FileLink)

Workbooks.Open Filename:=FileLink

End Sub

- Det er selvsagt lidt svært at teste, da arket online kun opdateres en gang dagligt (før frokost), men det kan være nogen af jer, har prøvet noget lignede?

Har selv overvejet om filen ligger i rammen el. lign...

Ps. kører Office 2003 (11.8215.8202) SP3 på en XP maskine.
Avatar billede friis5 Novice
12. oktober 2012 - 11:18 #1
Lukker tråden uden løsning.