Avatar billede Emilbko Nybegynder
08. august 2010 - 12:46 Der er 3 kommentarer

Ny trådløs router - newb spørger

Hey.
Har søgt, uden held...

Står og skal bruge en ny wifi router.
Krav til routeren er:
4 lan porte .....
skal være hurtig nok til at streame 1080p trådløst.
skal gerne have USB indgang så jeg kan bruge en netværks hdd.
har ca. 10-15 andre trådløse net i nærheden, så den skal ikke blive tværet af dem.
Skal selvfølgelig være stabil.

Pris omkring 500 kr - ikke så vigtigt.

Alle maskiner kører W7 eller vista (bliver snart W7)...

Hvilke routere kunne være løsningen?

Mvh. Emil Olsen
Avatar billede riversen Nybegynder
08. august 2010 - 13:02 #1
Jeg kunne finde disse 2 som næsten matcher din pris. Grunden til jeg vælger dem er at de arbejder i 5GHz båndet, som de 10-15 trådløse net du kan se formentlig ikke gør. Det kræver dog at dit netkort understøtter det. Det er den eneste måde du kan sikre dig, at de andre net ikke generer dit eget net, da men reelt kun har 3 frekvenser at arbejde med på 2.4GHz.

Jeg har ikke tjekket for USB mulighed

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=636583
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=511231
Avatar billede Emilbko Nybegynder
08. august 2010 - 13:16 #2
Hmm ja umiddelbart ser det ikke ud til de har USB.
Er der andre, som muligvis har erfaringer med den også?

Iøvrigt, hvordan virker det med USB hdd over router? Kan man godt bare sætte en ganske almindelig usb hdd til? (Standard fildeling...) Eller skal det være noget bestemt?
Avatar billede Emilbko Nybegynder
08. august 2010 - 18:11 #3
Slet ingen andre? :(