Avatar billede DerkaDerka Nybegynder
07. august 2010 - 22:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

session.invalidate();

Hej folkens,

jeg har læst diverse tråde og er ikke blevet klogere.
Hvis en af jer kan pege mig i en hensigtsmæssig retning ville det være nærmest fantastisk da det trods mange timer i selskab med google ikke er lykkedes at finde en løsning.

Spørgsmålet er:
Når nu jeg ved hjælp af en servlet hopper tilbage til min forside - hvordan forhindrer jeg så at man kan klikke tilbage i browseren og stadig have adminrettigheder?

koden jeg har anvendt er:
public class UndoOrder extends HttpServlet
{
    protected void processRequest(HttpServletRequest request, HttpServletResponse response)
    throws ServletException, IOException {
        response.setContentType("text/html;charset=UTF-8");

        HttpSession session = request.getSession(true);

        session.invalidate();

        response.setStatus(301);
        response.setHeader("Location", "index.jsp");
        response.setHeader("Connection", "Close");
    }
Min forståelse er at "session.invalidate" skulle ordne det - men nej.
På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2010 - 22:42 #1
Hvordan logger de ind?

BASIC eller FORM based?

App managed eller container managed?
Avatar billede DerkaDerka Nybegynder
07. august 2010 - 22:46 #2
FORM based fra en JSP side, hvorvidt det er App eller container har jeg svært ved at svare på :S
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2010 - 02:38 #3
Så burde session invalidate virke.

Er du sikker på at det ikke er local browser cache der indeholder det beskyttede?
Avatar billede DerkaDerka Nybegynder
08. august 2010 - 10:32 #4
Endnu et spørgsmål jeg ikke præcist kan svare på - hvordan finder jeg ud af det?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2010 - 21:35 #5
Du kan jo teste om du kun kan se admin sider som der tidligere er vist eller også nye sider.

Eller du kan prøve at sætte nogle headers som disabler cache.
Avatar billede DerkaDerka Nybegynder
08. august 2010 - 23:03 #6
Kan jeg lokke et eksempel ud af dig? Har søgt omkring på "header disable cache java" og fundet en del eksempler som jeg har forsøgt mig med. Men jeg tror at min placering af diverse eksempler er forkert da de ikke umiddelbart har indvirkning.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2010 - 02:57 #7
<%
response.setHeader("Cache-Control","no-cache"); //HTTP 1.1
response.setHeader("Pragma","no-cache"); //HTTP 1.0
response.setDateHeader ("Expires", 0); //prevents caching at the proxy server
%>
Avatar billede DerkaDerka Nybegynder
11. august 2010 - 20:32 #8
Hej Arne - mange tak for hjælpen, men har ikke haft held med din metode, og nu har jeg bestemt mig for at starte forfra. Hvis du skriver et svar skal jeg gerne overføre point til dig.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2010 - 03:51 #9
OK