Avatar billede mrkaynex Nybegynder
06. august 2010 - 20:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Webmin hjælp

Hej!

Jeg har lige fået installeret linux om igen, og ville så til at installere webmin.

Men hvordan? Den giver fejl ved;

#apt-get install webmin
og
#apt-get install webmin-core

.. Nogen der kan hjælpe mig videre? :)
Avatar billede baggerh Nybegynder
06. august 2010 - 22:17 #1
hvilken fejl ??

har du prøvet
#apt-get update
#apt-get upgrade

I tidligere debian, har den i /etc/apt/sources.list haft link til cd'en, hvis den stadig har det skal de fjernes.
Avatar billede bmpi Nybegynder
08. august 2010 - 10:13 #2
Er det Debian eller Ubuntu server (eller en helt tredje), du vil installere Webmin på?
Avatar billede mrkaynex Nybegynder
10. august 2010 - 12:55 #3
Umiddelbart fik jeg det installeret ved at hente webmin filen manuelt, og herfra installere den.

Så vidt jeg husker, prøvede jeg både update og upgrade. Jeg kan desværre ikke lige huske fejlen.

Men jeg har lige kørt update og upgrade, og det ser da i hvert fald ud til at virke nu.

baggerh, du må gerne smide et svar :)
Avatar billede baggerh Nybegynder
10. august 2010 - 13:04 #4
svar
Avatar billede mrkaynex Nybegynder
10. august 2010 - 15:30 #5
Måske du har tid til at give en hånd alligevel?

Jeg blev nødt til at geninstallerer debian, pga. en dummefejl.

Nu skulle jeg så til at installere og jeg får denne fejl:

server:~# apt-get install webmin
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Package webmin is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source
E: Package webmin has no installation candidate
server:~#
Avatar billede baggerh Nybegynder
10. august 2010 - 16:41 #6
Der findes ikke en debian webmin pakke, uden at du tilføjer i /etc/apt/sources.list

webmin har en beskrivelse,
http://www.webmin.com/deb.html

Du kan søge efter pakker med cmd
apt-cache search webmin

Hvor webmin kan erstattes af hvad du søger eks mysql