Avatar billede jokkejensen Novice
06. august 2010 - 14:02 Der er 1 løsning

HttpHandlers og handlers i web.config. Problemer med wildcard

Hej...

Sidder og fedter med en asp.net løsning, hvor vi benytter IIS7 integrated mode, til extensionless url adresser. Dette kræver selvfølgelig en form for wildcard til at fange requests.

Jeg kan sagtens få det hele til at fungere ved at skubbe det gennem .net isapiModule, men så bliver mit CSS, JS og værst af alt billeder og grafik, behandlet gennem sammen - og cookies mm sendes med over for hvert request, desuden kan Application_BeginRequest() kun svagt bruges, da den også afvikles ved statiske filer. Sitet er et af danmarks mest besøgte, målt op til 5000 af gangen, så alt unødvendigt overhead ved request vil jeg gerne have væk.

Jeg har sat følgende op i System.Webserver -> web.config:

(<clear/> rydder alle tidligere)

<clear/>
        <add name="AssemblyResourceLoader-Integrated" path="WebResource.axd" verb="GET,DEBUG" type="System.Web.Handlers.AssemblyResourceLoader" modules="ManagedPipelineHandler" scriptProcessor="" resourceType="Unspecified" requireAccess="Script" preCondition="integratedMode"/>
        <add name="StaticFileHandler-swf" path="*.swf" verb="*" modules="StaticFileModule,DefaultDocumentModule,DirectoryListingModule" resourceType="Either" requireAccess="Read" />
        <add name="StaticFileHandler-GIF" path="*.gif" verb="*" modules="StaticFileModule,DefaultDocumentModule,DirectoryListingModule" resourceType="Either" requireAccess="Read" />
        <add name="StaticFileHandler-png" path="*.png" verb="*" modules="StaticFileModule,DefaultDocumentModule,DirectoryListingModule" resourceType="Either" requireAccess="Read" />
        <add name="StaticFileHandler-jpg" path="*.jpg" verb="*" modules="StaticFileModule,DefaultDocumentModule,DirectoryListingModule" resourceType="Either" requireAccess="Read" />
        <add name="StaticFileHandler-css" path="*.css" verb="*" modules="StaticFileModule,DefaultDocumentModule,DirectoryListingModule" resourceType="Either" requireAccess="Read" />
        <add name="Trace-handler" verb="*" path="Trace.axd"  type="System.Web.Handlers.TraceHandler"/>
        <add name="StaticFileHandler-js" path="*.js" verb="*" modules="StaticFileModule,DefaultDocumentModule,DirectoryListingModule" resourceType="Either" requireAccess="Read" />
        <add name="wildcard" path="*" verb="GET,HEAD,POST,DEBUG" type="System.Web.UI.PageHandlerFactory" modules="ManagedPipelineHandler" scriptProcessor="" resourceType="Unspecified" requireAccess="Script" allowPathInfo="false" preCondition="integratedMode" responseBufferLimit="4194304" />

Men alligevel kan jeg se css, billeder og andre statiske filer ex i min trace.axd...

Hvordan f.... laver jeg en liste over statiske filer, og til sidst et wildcard der bliver fanget af PageHandlerFactory.

På forhånd tak
Jacob
Avatar billede jokkejensen Novice
09. august 2010 - 21:54 #1
lukker :/