Avatar billede KlausWReble Nybegynder
06. august 2010 - 11:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

redigering af formler i Excel 2007, problem

Hej,

Nogle gange indtaster jeg en formel i en celle

eks.:
=mid(B2,7,4)

og Excel beregner resultatet korrekt.

Men hvis jeg derefter redigere i formlen i cellen (tilføjer eller ændrer noget), så bliver hele formlen til tekst og i stedet for at beregne indholdet, så skriver Excel formlen i cellen i stedet.

Det opstår som sagt ikke altid, men typisk når jeg laver formler i celler i en importeret csv-fil.

Hvis jeg stiller mig i cellen og trykker på (fx), så viser Excel popupvinduet for formlen, og viser resultatet af formlen korrekt i dette vindue. Excel ser altså stadig formlen.

På baggrund af det, må jeg konkludere, at Excel pludselig har bestemt sig for at vise formlen i cellen i stedet for resultatet af formlen.

Hvordan får jeg Excel til at vise resultatet af formlen i celleindholdet?

/Klaus
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2010 - 13:45 #1
=--MID(B2;7;4)
Hans
Avatar billede KlausWReble Nybegynder
06. august 2010 - 13:56 #2
Hej Henrik,

Kan du udspecificeret lidt?

Det ser ud til, at du sætter to minustegn foran formlen og skriver den med store bogstaver.

Dette hjælper dog ikke hos mig.

/Klaus

PS: Hvid nogen kan forklare hvorfor Excel pludselig ikke udregner formlen...
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2010 - 16:04 #3
Jeg går ud fra det er mig du kalder Henrik.

Brugte du rent faktisk den formel jeg foreslog, altså:
=--MID(B2;7;4)
med semicolon som seperationstegn meleem argumenter i stedet for komma som du gjorde i din oprindelige formel. Eller har du virkelig dit system sat op efter amarikansk standard?

Hvis det stadigvæk ikke virker så prøv med:
=TRIM(SUBSTITUTE(B2;CHAR(160);""))

'Hvis heller ikke det virker kan jeg kun forsøge at hjælpe videre, hvis jeg får filen at se.

Hans
Avatar billede agatheb Nybegynder
06. august 2010 - 16:24 #4
Hej Klaus, Hjaelper det maaske hvis du saetter cellernes egenskaber (Ctrl + 1) til standard eller tal?

Agathe
Avatar billede KlausWReble Nybegynder
01. september 2010 - 11:54 #5
Hej Agathe,

YES, det gjorde forskellen. Jeg vidste ikke lige, at Excel kopiere egenskaberne fra kolonnen ved siden af, når man indsætter en kolonne. Alle felterne var tekstfelter.

Efter at have ændret egenskaberne til 'general', så virker formleindtastning igen.

mange tak.

/Klaus